Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Zang Mannetje

Junior lid
    Thanks
    0

Zang Mannetje

Hej allemaal,

Even de volgende vraag. Ik heb een jaar geleden een koppel kanaries gekocht. Helaas ging het mannetje na een tijdje dood, vermoedelijke doordat deze bij de koop al niet helemaal gezond was. Vervolgens heb ik een nieuwe man gekocht. Daar waar het eerste mannetje zoals verwacht niet meer zong in gezelschap van een popje is het tweede mannetje elke dag vanaf +- 7 uur met tussenpozen zeer hard aan het fluiten. Ik begrijp dat het voor elke vogel anders is en dat het fluiten van een mannetje erbij hoort, maar toch vroeg ik me af of dit fluiten mogelijk in de toekomst nog afneemt. Het mannetje is nu ongeveer 1 - 1,5 jaar oud.

Is er iets dat ik kan doen om de het fluiten te doen laten afnemen of moet ik gewoon leren leven met het harde gefluit dat hij produceert?

Alvast Bedankt!

Senior lid
    Thanks
    6
    Ik denk dat er mee moet leren leven. Is het toevallig een Spaanse Timbrado

Junior lid
    Thanks
    0
    Durf ik iet te zeggen. Heb hem gekocht in de dierenwinkel, had op dat moment helaas geen vervoer waarmee ik naar een goede kweker kon.
    Ik vindt het verschil met mijn vorige mannetje echter zo groot, deze zingt echt de hele dag door, alsof er geen popje bij zit. Begrijp ik dat Spaanse Timbrado's echte zangertjes zijn?
    Heb deze vogeltjes voor de gezelligheid dus heb me niet volledig verdiept in de verschillende soorten.

Ik lees echter dat de zang van Spaanse Timbrado zeer melodieus en prettig voor het gehoor is. Zeker niet schel of doordringend.
    Persoonlijk komt de zang van mijn eigen vogel wel degelijk doordringend over. Het is weinig melodieus en eigenlijk voornamelijk hard.

Senior lid
    Thanks
    6
    Ik heb 2 x een Spaanse Timbrado gehad en ken mensen die ze ook hebben/gehad hebben. Ze zingen de gehele dag maar wel erg doordringend en ik vind het niet melodieus. Daarom heb ik ze weer weggedaan en bij een kennis werd de vogel naar een binnenkooi verbannen.

Soortgelijke onderwerpen

1. kleurslag mannetje
    Door bas097 in forum Zebravinken
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 09-06-2013, 22:04
  2. pop bij mannetje zetten
    Door hayo1996 in forum Grasparkieten
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 29-03-2012, 17:18
  3. Een pop en mannetje
    Door Misty1985 in forum Grasparkieten
    Reacties: 11