Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Transport over lange afstand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Transport over lange afstand

    Ik heb een vraag over het vervoeren van tropen over langere afstand. Ik wilde namelijk een aantal tropen (bichenows, helena fazantjes en zebravinken) vervoeren naar tsjechie. Daar wonen kennissen die ze graag willen hebben. Nu vraag ik me af hoe ik de vogels over zo'n lange afstand het best kan vervoeren. Gewoon in een verduisterde transportkooi?

    En zijn er ook nog speciale papieren oid nodig voor internationaal transport?

  • #2
    Het vervoeren van vogels over langere afstanded is geen probleem.
    Hier Down Under moeten we soms afstanded van 5000 km overbruggen en als het vervoer dan ook nog naar kleinere provinciale gebieden gaat moeten de vogels vaak voor wat langere periods in een transport kooi verblijven en soms overnachten.

    Ik weet niet hoe Uw verblijf er uit ziet maar ik zou de vogels eerst voor een paar dagen opkooien om ze te laten wennen aan kleinere ruimtes. Ik doe altijd wat watjes onder in het waterbakje om de vocht op te nemen zodat ze niet zonder vocht komen te zitten. Zaad op de bodem van de transportkooi zodat ze het makkelijk kunnen vinden. Een stukje appel erbij voor meer vocht opname en in het geval het waterbakje leeg kiepert.

    over eventuele papieren voor Internationaal transport weet ik niets.

    groetjes uit Nieuw Zeeland.

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor het antwoord! Ze zitten al opgekooid, dus dat scheelt. Maar dan kunnen ze binnenkort gewoon mee in de transportkooi. De reis duurt ongeveer 9 uur.

      Opmerking


      • #4
        Ik heb laatst een transportkooitje gekocht waar aparte bakjes in geplaatst kunnen worden voor en eten en drinken. Ook zit er een roestje in. De bovenzijde is doorschijnend lichtgroen. Ideaal voor lange afstanden.
        Als je op internet transportkooitje voor vogels intoetst zie je de afbeelding wel voorbij zien komen.

        Opmerking

        Working...
        X