Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Harlekijn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Harlekijn

    Click image for larger version

Name:	P1010305.jpg
Views:	1
Size:	95,6 KB
ID:	440658Click image for larger version

Name:	P1010316.jpg
Views:	1
Size:	70,1 KB
ID:	440657Click image for larger version

Name:	P1010317.jpg
Views:	1
Size:	81,0 KB
ID:	440659Click image for larger version

Name:	P1010318.jpg
Views:	1
Size:	84,1 KB
ID:	440660Click image for larger version

Name:	P1010322.jpg
Views:	1
Size:	88,8 KB
ID:	440661

    Groet Maurice

  • #2
    Qua postuur ziet het er niet echt uit als n Harlekijn. Ik denk dat het gewoon bonte kanaries die op n harlekijn lijken door t kleurvoer. Heb je het koppel mozaieken apart zitten van de andere kanaries of heb je alles gemengd? Want als je alle kanaries hebt gemixd dan verklaart dat de bonte jongen.
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

    Opmerking


    • #3
      Deze zijn apart in een broedkooi gekweekt en komen uit 2 nesten van hetzelfde koppel. Herinner mij wel dat de verkoper verleden jaar zei dat hij ook harlekijnen had dus mogelijk komt de vader uit een niet echt harlekijnen nest.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Hallo Graaf277,

          dank voor uw reactie! het was mij reeds duidelijk dat het geen zuivere Harlekijnen betreft dus zal ik ze bij een eventuele verkoop ook enkel aanbieden als bonte kanarie. Mogelijk is er een markt bij de niet kwekers.

          Opmerking


          • #6
            beste Maurice
            helaas voor je zijn het inderdaad Bonte Kanaries qua lengte en postuur te zien
            vaak worden BONTE vogels verkocht als Arlequim/ Harlekijn dit is helaas geheel uit geldklopperij
            daarom zet ik de Standaard Omschrijving hier op voor als je echte wil hebben

            STANDAARDOMSCHRIJVING HARLEKIJN
            Lichaamsvorm, borst envleugels20 punten
            Lang en slank lichaam in goede verhoudingen.Licht afgeronde borst. Rechte rug in dezelfde lijn als de staart.Lange vleugels vast tegen het lichaam, goed gesloten zonder tekruisen, samenkomend bij het begin van de staart.
            Kuif, kop, hals/nek15 punten
            De kuif in de vorm van een triangel met twee hoeken aan deachterkant en een aan de voorzijde, groeiend vanuit een middelpuntboven op de schedel en symmetrisch afhangend zonder deogen of snavel te bedekken.Gladkop: smalle langwerpige kop, aan de achterzijde breder.Stevige proportionele snavel, ogen helder en goed zichtbaar.De nek/hals goed gevormd met een duidelijk zichtbare overgangtussen de kop en het lichaam.
            Grootte15 punten
            minimaal 16 cm. In goede verhoudingen
            Kleur15 punten
            Bont over het hele lichaam, met ongeveer gelijke verdeling vande hoeveelheid melanine en lipochroom, Rood en wit moetenaanwezig zijn. Artificieele kleuring noodzakelijk.
            Bevedering10 punten
            Compleet, vol en zacht. Goed aangesloten om het lichaam.
            Houding10 punten
            Opgerichte houding van 60˚. Kop duidelijk opgericht. Moet eenlevendige indruk maken.
            Pootjes/dijen/staart10 punten
            Krachtige lange, licht gebogen poten, bij voorkeur bont.Dijen goed zichtbaar.Lange, smalle staart met een lichte V-vorm, bij voorkeur bont.
            Conditie5 punten
            Gezond, zuiver en goed verzorgd.

            zo zie je maar het is een behoorlijke toer om een goede vogel te kweken maar je kan ook eens een keer op Facebook als je lid ben op
            https://www.facebook.com/groups/1043020885792840/
            en natuurlijk op de vogel Tentoonstellingen
            heel veel suc6 met je vogels

            Opmerking


            • #7
              Beste HJW,

              hartelijk dank voor je reactie en de volledige Harlekijn omschrijving. Heb op Facebook inderdaad het duidelijke verschil wel gezien. Vreemd blijft dat alle nesten van dit koppel een ander postuur jongen
              voortbrengt maar niets komt in de buurt van de echte harlekijn. Maar zoals reeds eerder vermeld blijft er misschien een markt onder de niet kwekers. Weet nu wel waar ik de echte Harlekijn kwekers kan
              vinden.

              Groet, Maurice

              Opmerking


              • #8
                Er worden nu harlekijnen aangeboden op vogelmarktnet.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Harlekijnen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                  Er worden nu harlekijnen aangeboden op vogelmarktnet.
                  Maar let wel op koop niet zomaar veelal zijn de vogels te klein (<16 cm) en dat is erg lastig om
                  16cm te halen!

                  Opmerking

                  Working...
                  X