Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Forpus nestje, help!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Forpus nestje, help!!

    Hoi allemaal!

    Mjin vriendin en ik hebben ons aangemeld bij dit forum om meer informatie op te zoeken over onze Forpussen. Onwijs leuk om te zien hoe veel informatie er op dit forum te vinden is, bedankt!

    We hebben een popje van 3 jaar oud en sinds 2 jaar hebben we er ook een mannetje bij. De afgelopen twee jaar heeft ons popje al 8 keer een nestje gelegd en helaas is er nog nooit een eitje uitgekomen.
    Nu heeft ze 9 juni weer een nestje gelegd en deze keer hebben we de eitjes geschouwd, 2 eitjes waren wel degelijk bevrucht. Toen ik vandaag keek, had ik het idee dat het eitje gestorven was, de aders over de schil zijn steeds minder zichtbaar namelijk..

    Hoe kan het toch dat er na 9 nestjes nog nooit een eitje is uitgekomen? Is dit niet heel slecht voor het popje?

    Alvast bedankt voor jullie expertise en ervaring!!

    Groetjes,
    Philip & Ana

  • #2
    Bij n vogel is t vrij duidelijk wanneer een ei vruchtbaar. Na schouwen is t ei bijvoorbeeld vuurrood met overal aders, net voor t uitkomen is t tegen zwart aan. In t begin is het dus roze inplaats van de doorzichtige gele kleur. Als je al zoveel nesten hebt en je hebt nooit bevruchte eieren gehad kan dit komen omdat 1) het koppel niet klikt 2) het beide poppen zijn 3) een van de twee is onvruchtbaar 4) verkeerde voeding(misschien pop te vet?), bied je kalk aan bijvoorbeeld? Dit is essentieel wil je bevruchte eieren krijgen want eieren met n te dunne schil komen niet uit maar kunnen wel tekenen vertonen van vruchtbaarheid.
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

    Opmerking


    • #3
      Hoi BirdBreeder,

      Als eerste natuurlijk bedankt voor je reactie.
      Qua voeding zit het denk ik wel goed, we geven gevarieerd eten en ze hebben ook sepia, grit en eivoer tot hun beschikking.
      Wat betreft het wel of niet vruchtbaar zijn van de eieren; twee eitjes zijn zeker weten vruchtbaar, ik heb zelfs het kleintje zien bewegen in het ei. Ik durf niet te zeggen of ik eerder bevruchte eieren heb gehad, dit is de eerste keer dat ik ze na 5 dagen geschouwd heb.. Ik hoop dat de eitjes tegen rood/zwart aanzitten omdat ze bijna uitkomen, ze ligt namelijk al 17 dagen te broeden!

      Opmerking


      • #4
        En hebben we beschuit met muisjes?

        groetjes fons
        Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
        uit het restant de rest van het land.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Helaas is het kleintje overleden.. Het is mij nu niet helemaal duidelijk of dit komt door een virus of dat het (bijvoorbeeld) is doodgetrapt.. Zijn er tips hoe ik daar achter kan komen?

            Opmerking


            • #7
              Misschien niet het goede voer, wat geef je zoal ?
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                bij forpussen wil het eerste nestje nog wel eens fout gaan
                Werd het jong wel gevoerd misschien niet warm genoeg kan zoveel oorken hebben

                Opmerking

                Working...
                X