Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binsen Astrile. @ mannen of toch Koppel ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Binsen Astrile. @ mannen of toch Koppel ??

    Hallo.
    Ik kocht 2 Binsen Astrilde mannen.
    Maar volgens mij heeft men mij bedrogen.
    Is dit nu man en Pop of toch 2 man.
    Ik weet dat een man zingt en ook dat zie ik er maar 1 doen.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Als ik zo naar de foto kijk denk ik dat de rechter een man is en de linker een pop. De rechter heeft een meer donkere rode kleur dan de linker. Maar van foto altijd lastig te beoordelen.

    Opmerking


    • #3
      Ik zie het precies andersom. De linkse een man, de rechter een pop.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Als het nog jonge vogels zijn zou ik zeggen een jonge man. Maar anders een pop. Beetje op het gedrag letten. Maar als je het niet vertrouwt kun je proberen of je de vogel mag omruilen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
          Ik zie het precies andersom. De linkse een man, de rechter een pop.
          Zo zie ik het ook. De linkse heeft zo te zien veel meer rood aan de kop dan de rechter vogel. Overigens is de foto niet van topkwaliteit.
          Waarschijnlijk haalt Thee links en Rechts per abuis door elkaar.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Denk dat Ton en Henk gelijk hebben; de linker heeft meer rood maar de rechter is naar mijn idee wat dieper rood maar dat kan bedrog van de foto zijn.

            Opmerking


            • #7
              Velen staren zich min of meer blind op de hoeveelheid rood aan de kopbevedering (ofwel het maskertje) van de binsenastrilde, maar ik kijk liever naar de kleurintensiteit van de buikpartij.
              Deze is bij mannen veel geler dan bij poppen en dit onderscheid is bovendien eerder (voor dat de maskertjes geheel uitgekleurd zijn) zichtbaar.
              Amigo de los Psittacidos

              Look deep into nature and you will understand everything better

              Opmerking


              • #8
                Dank rupicola. Weer wat geleerd.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
                  Velen staren zich min of meer blind op de hoeveelheid rood aan de kopbevedering (ofwel het maskertje) van de binsenastrilde, maar ik kijk liever naar de kleurintensiteit van de buikpartij.
                  Deze is bij mannen veel geler dan bij poppen en dit onderscheid is bovendien eerder (voor dat de maskertjes geheel uitgekleurd zijn) zichtbaar.
                  En dan zijn er van die rare kwasten die hun halve leven in Australie rond hangen en naar het geheel van de vogel kijken.

                  Opmerking


                  • #10
                    Tja, die zijn echt niet meer te redden!

                    Amigo de los Psittacidos

                    Look deep into nature and you will understand everything better

                    Opmerking


                    • #11
                      Dankje jullie wel. Ik weet onder tussen zeker dat het een koppel is.
                      Bedankt voor de reakties.
                      Groet Anneke.

                      Opmerking


                      • #12
                        Lees het bericht nu pas, vandaar de late reactie. Ik ga ook uit van een koppel, links man en rechts de pop. Zelf kijk ik altijd naar het begin van de onderbek. Bij een man zit hier nog rode bevedering onder en bij de pop niet.

                        groetjes fons
                        Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                        uit het restant de rest van het land.

                        Opmerking

                        Working...
                        X