Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Chinese dwergkwartels

Lid
    Thanks
    0

Chinese dwergkwartels

Ik heb 1 man en 4 poppen kwartels zitten
    Deze leggen eieren en broeden deze ook uit ,nu vanmorgen 5 jongen uit 3 dood en 2 bijna dood.
    Moet ik misschien het mannetje weg halen als er nesten zijn

Senior lid
    Thanks
    48
    Zitten ze in een groepje?

Ik vrees dat het groepje eigenlijk wat groot is, ook andere popjes kunnen boosdoeners zijn. Dwergkwartels leven in het wild eigenlijk paarsgewijs, dus jaloezie kan optreden. Het kan natuurlijk ook het mannetje zijn, of ze vonden onvoldoende eten (krijgen ze eivoer?). Waren ze doodgepikt?

Senior lid
    Thanks
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heusnoorn Bekijk Bericht
    Zitten ze in een groepje?

Ik vrees dat het groepje eigenlijk wat groot is, ook andere popjes kunnen boosdoeners zijn. Dwergkwartels leven in het wild eigenlijk paarsgewijs, dus jaloezie kan optreden. Het kan natuurlijk ook het mannetje zijn, of ze vonden onvoldoende eten (krijgen ze eivoer?). Waren ze doodgepikt?
    Ik had vorig jaar ook 2 hennetjes en 1 haantje. 1 hennetje weggedaan omdat die werd aangevallen dor het haantje. Ik heb vorig jaar 3 jonge kuikens gehad en ook die werden dood gepikt door het haantje. Ik kreeg van iemand het advies om in geval van een nestje het hennetje met de kuikens apart te zetten maar wel zo dat ze in het zicht van het haantje blijven maar het haantje er niet bij kan komen.
    Dit jaar nog geen eitjes of wat gezien nog. Wel zie ik het haantje vervelend pikken naar een net uitgevlogen zebravinkje. Wat ik dan daar weer aan moet doen weet ik ook nog niet.

Soortgelijke onderwerpen

1. Chinese Dwergkwartels
    Door BirdBreeder in forum Grondvogels
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 31-12-2013, 14:23
  2. chinese dwergkwartels
    Door rietvinkje in forum Grondvogels
    Reacties: 49
    Laatste Bericht: 08-04-2012, 01:53

Forum Rechten