Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese dwergkwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Chinese dwergkwartels

    Ik heb 1 man en 4 poppen kwartels zitten
    Deze leggen eieren en broeden deze ook uit ,nu vanmorgen 5 jongen uit 3 dood en 2 bijna dood.
    Moet ik misschien het mannetje weg halen als er nesten zijn

  • #2
    Zitten ze in een groepje?

    Ik vrees dat het groepje eigenlijk wat groot is, ook andere popjes kunnen boosdoeners zijn. Dwergkwartels leven in het wild eigenlijk paarsgewijs, dus jaloezie kan optreden. Het kan natuurlijk ook het mannetje zijn, of ze vonden onvoldoende eten (krijgen ze eivoer?). Waren ze doodgepikt?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Heusnoorn Bekijk Bericht
      Zitten ze in een groepje?

      Ik vrees dat het groepje eigenlijk wat groot is, ook andere popjes kunnen boosdoeners zijn. Dwergkwartels leven in het wild eigenlijk paarsgewijs, dus jaloezie kan optreden. Het kan natuurlijk ook het mannetje zijn, of ze vonden onvoldoende eten (krijgen ze eivoer?). Waren ze doodgepikt?
      Ik had vorig jaar ook 2 hennetjes en 1 haantje. 1 hennetje weggedaan omdat die werd aangevallen dor het haantje. Ik heb vorig jaar 3 jonge kuikens gehad en ook die werden dood gepikt door het haantje. Ik kreeg van iemand het advies om in geval van een nestje het hennetje met de kuikens apart te zetten maar wel zo dat ze in het zicht van het haantje blijven maar het haantje er niet bij kan komen.
      Dit jaar nog geen eitjes of wat gezien nog. Wel zie ik het haantje vervelend pikken naar een net uitgevlogen zebravinkje. Wat ik dan daar weer aan moet doen weet ik ook nog niet.

      Opmerking


      • #4
        Ik heb vanmogen gezien dat het haantje een net gelegd eitje kapot pikte en na een half uur was er niks meer van terug te vinden. Mogelijk is het hennetje dus wel aan de leg maar hoeken ik dat kapot pikken van de eitjes voorkomen

        Opmerking


        • #5
          je kan het haantje apart zetten als het hennetje eenmaal begint met leggen.

          maar de problemen los je daar niet mee op.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Een goed CDK haantje zorgt MINSTENS EVEN GOED voor de kuikens als het hennetje.

            Dit haantje geeft duidelijk blijk van ongewenst en onnatuurlijk gedrag.

            NIET mee fokken dus, want dit vervelende afwijkende gedrag gaat niet over en wordt bovendien genetisch op de kuikens overgedragen.

            Het tijdelijk scheiden van het haantje is dan ook GEEN goede oplossing, het vervangen voor een goed zorgend haantje wel.


            N.B. de Chinese dwergkwartel is een MONOGAME soort!
            Last edited by rupicola; 25-06-2017, 15:08.
            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #7
              Dank Ton en Rupicola. Ik ga het haantje omruilen. Hoe kan ik het beste een nieuw haantje introduceren bij het hennetje zonder dat het problemen gaat geven?

              Opmerking


              • #8
                Het hennetje ook apart zetten, en ze dan beiden in een nieuw verblijf zetten.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Ik had altijd meerdere hennen en verving elk jaar de man, gewoon de man erbij gooien en hij mengt zich wel bij de hen(nen) en omdat de man normaal gesproken dominant is zal de hen doordat zij het verblijf al kent n voordeel hebben op de man.
                  Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                  Vergeet niet te kijken op mijn site!
                  http://birdbreeder.simpsite.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    Kan je ook het nest met pop en eieren verplaatsen of gaat dit niet lukken

                    Opmerking

                    Working...
                    X