Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een kweker is niet zomaar gevonden..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Een kweker is niet zomaar gevonden..

    Tja, een echte betrouwbare kweker van parkieten en of papegaaien blijkt niet snel gevonden. Ik schrik ervan hoeveel sites of aanbieders je tegenkomt die de wereld aan advertenties hebben, maar waarvan je aan je water voelt dat er een luchtje aan zit.

    Enkele voorbeelden van kwekers die ik wantrouw:
    x tammevogels.nl
    x babyvogels.nl
    x perfectparrot.nl

    zo zijn er nog wel meer, waarvan de bovenste drie al uitvoerig op internet besproken zijn. Met helaas verschrikkelijke verhalen die heel wat mensen en vooral vogels hebben benadeeld.

    Zo zou ik, misschien, een Pyrrhura Hypoxantha willen naast mijn valkparkiet. Zie ook mijn andere topic hierover, wat is een goede combinatie met een valkparkiet.

    Op internet kom je dus van alles tegen, de boven genoemde begin ik zo wie zo niet aan. Een andere kweker die ik veel tegen kom is Perfect Pyrrhura. Wie is bekend met deze kweker, ik kon zo geen topics hierover vinden.

    Zijn er mensen hier op het forum die zelf deze vogels heeft en ermee kweekt? Kan iemand mij met een kweker in contact brengen voor eventuele vragen?
    Beter een vogel in de hand dan tien in de lucht!

    1x Valkparkiet Lutino "Rossi"

  • #2
    Kijk een op vogelmarkt.net
    Daar staan vooral kwekers op
    En kan je zien waar ze gekweekt zijn en hoe de vogels er bij zitten
    Europese Cultuurvogels

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door bermke Bekijk Bericht
      Kijk een op vogelmarkt.net
      Daar staan vooral kwekers op
      En kan je zien waar ze gekweekt zijn en hoe de vogels er bij zitten

      Thanks, toevallig had ik die gisteren ontdekt. Mag ik aannemen dat de verkopers/kwekers hier meer te vertrouwen zijn dan op marktplaats? Niet dat de mensen marktplaats niet te vertrouwen zijn. Daar heb ik immers mijn Rossi ook vandaan.... Je moet er alleen zo opletten met wie je in zee gaat.
      Beter een vogel in de hand dan tien in de lucht!

      1x Valkparkiet Lutino "Rossi"

      Opmerking


      • #4
        Natuurlijk moet je er altijd om denken waar je een vogel koopt
        Daarom zoek een kweker en ga daar kijken hoe ze worden gehouden

        Maar op elke site zittzn handelaren
        Je kan altijd vragen of het eigen kweek is en dan kijken
        Europese Cultuurvogels

        Opmerking


        • #5
          Als ik het zo lees, heb je broodkwekers en hobbykwekers. Zij die het als hobby doen zouden bij mij de voorkeur krijgen. Die doen het met hart en ziel en veelal in het voordeel van de vogel en doen afstand van vogels aan een schappelijke prijs. Broodfokkers kweken quantiteit en schaffen zelfs nog jonge vogels aan bij andere liefhebbers om ze dan ook aan meerprijs bij die van hen verder en iets duurder te verkopen.

          Wel ben ik niet bevreesd om bij een betrouwbare handelaar te kopen als hij mij alle info over de vogel kan geven. maar ook hij kan op mijn eerlijkheid beroep doen als hij vogels opkoopt van mij.

          Wie bij mij koopt krijgt inzage in het kweekboek en krijgt alle info over huisvesting en voeding enz

          Zelf heb ik ook een website aangemaakt. Niet om mijn vogels te promoten (voor verkoop) maar om mijn ervaring ten dienste te stellen van hen die het willen gebruiken
          Last edited by parakeetplaza; 19-06-2017, 15:37.
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

          Opmerking

          Working...
          X