Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is een geschikt combinatie met een valkparkiet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat is een geschikt combinatie met een valkparkiet?

    Komende week mag ik mijn eerste valkparkiet verwelkomen. Wanneer deze getraind is en het reilen en zijlen bij ons bekend is, zal er een tweede parkiet bijkomen.

    De vraag is echter welke? Ik heb het forum al afgestruind en zelf informatie uit boeken en internet getracht te halen. Ik heb ook al een idee van wat ik wil, maar desondanks ben ik benieuwd wat jullie, die allen meer ervaring hebben met kromsnavels dan ik, hiervan zeggen.

    Mijn voorkeur:
    x Pyrrhura Hypoxantha (deze zou ik er het liefst bij willen)
    x Kakariki
    x Grasparkiet of Catharinaparkiet

    Zijn deze eventueel ook mogelijk?:
    x Pruimkopparkiet
    x Pyrrhura Hypoxantha

    Waarvan ik weet dat het eventueel kan:
    x Stanley parkiet
    x Splendid parkiet
    x Princess of Whales
    x Catharinaparkiet
    x Grasparkiet
    x Valkparkiet (als er geen andere optie is, dan een valk)
    x Bourke parkiet

    Beide zullen meer dan voldoende aandacht dagelijks krijgen. Met training in het verschiet, omdat ik de vogels wil inzetten bij evenementen. Daarnaast hebben wij in de planning om naast een ruime kamervolliere een buitenvolliere te bouwen waar zij overdag in kunnen verblijven wanneer we werken. Als we thuis zijn, verblijven de vogels uit hun kooi.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
    Beter een vogel in de hand dan tien in de lucht!

    1x Valkparkiet Lutino "Rossi"

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Wat de kooi betreft dat komt wel goed. Die is ongeveer net zo groot als je beschrijft. Mijn vriend en ik hebben het al over een buitenvlucht gehad. Daar zullen ze dan overdag zich in begeven wanneer we aan het werk zijn of nit thuis.

      Jouw actie stelt mij gerust en geeft perspectief. Ik ben in ieder geval in de goed richting aan het zoeken. Wat de pruimkop betreft had ik dat voeden ook al. Die vind ik vooral prachtig om te zien, mijn vriend had die als favoriet uitgekozen. Zelf neig ik meer naar een pyrrhura.
      Beter een vogel in de hand dan tien in de lucht!

      1x Valkparkiet Lutino "Rossi"

      Opmerking

      Working...
      X