Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te snel van het nest af.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • te snel van het nest af.

    Hallo allemaal,

    Mijn Chinese dwergkwartel hen heeft afgelopen tijd op 11 eitjes zitten broeden. Nu was het vandaag de achttiende dag en ze is er eind van de ochtend afgelopen. Vorig jaar precies het zelfde probleem. volgroeide jongen maar kwamen niet uit. Nu zag ik vanmiddag dat er toch scheurtjes in de eitjes zaten. Inmiddels zijn de eerste dan ook uitgekomen. Helaas accepteert het koppel de jongen niet en voordat het fout ging heb ik de jongen plus overige eieren weggehaald. Nu is mijn vraag of het aan de hen ligt dat ze te vroeg stopt met broeden of ligt dit ergens anders aan?

    M.v.g.

    Daniel

  • #2
    ik zou maar eens kijken voor een ander hennetje, het liefs natuurbroed.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Mij werd verteld dat het natuurbroed was. Maar ja soms weet je het ook niet meer. Ga denk ik inderdaad maar op zoek naar een nieuwe hen. Mijn buurman heeft nu ook jongen dus wie weet zit daar wat tussen.

      Opmerking


      • #4
        hier natuurbroed kwartels. 100 procent
        1 nest pop liep na paar dagen van het nest. 2e nest pop liet er na 10 dagen weer mee op. afgelopen jaar 2 nesten van haar gehad . waarom dit jaar niet zo goed gaat is voor mij ook een vraag
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

        Opmerking


        • #5
          het blijven bijzondere beestjes.
          Vorig jaar een nestje gehad met jongen welke helaas door het haantje zijn doodgepikt. Tot nu toe zie ik wel paringen maar helaas nog steeds geen eitjes. Iemand een idee hoe ik dit kan stimuleren?
          Met dank

          Opmerking


          • #6
            ja zeg dat wel. 1 popje nest gebouwd haar eerste eitje gelegd en er na niets meer ander popje nu dus wil ze haar 3e nest bouwen het zijn bijzondere vogeltjes .
            ja hoe , als er paringen zijn en ze heeft een nest gebouwd zullen er zeker toch wel eitjes gaan komen . hoelang heeft ze haar nest al klaar ?
            wat heb ik een leuke hobby .
            juist vogels houden :) :)

            Opmerking


            • #7
              Inmiddels hebben ze vandaag 24 juni 1 ei gelegd, dus het lijkt nu op gang te komen. Helaas had het eitje maar een korte levensduur want het werd door het haante stuk gepikt.de blijdschap was dus van korte duur. Ze krijgen naast het gewone voer grit en maagkiezel. Wat te doen?
              Last edited by Thee; 24-06-2017, 14:20.

              Opmerking


              • #8
                Misschien moet je een ander haantje proberen. Het karakter van de haantjes kan namelijk best wel verschillen. En als je wil zorgen dat ze eieren gaan leggen zou ik meelwormen is proberen. Zijn ze echt dol op en bij mij beginnen ze dan ook al vaak vroeg in het voorjaar met leggen.

                Opmerking


                • #9
                  O,lees net op het andere topic dat je het haantje al ging ruilen.

                  Opmerking

                  Working...
                  X