Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Eivoer

    Ik heb een vraag over eivoer.
    Hoe nat of vochtig moet je het eivoer nu eigenlijk zijn.
    Er zijn diverse soorten verkrijgbaar ook die al klaar voor gebruik zijn
    Hoop dat iemand mij kan helpen.
    Alvast bedankt

  • #2
    Ik gebruik die van orlux, die kan je zo geven.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Het ligt er een beetje aan wat je kweekt,zelf kweek ik witte kanaries en die geef ik 2x in de week vitamine A dit door het eivoer deze vitamine doe ik in het water waarmee ik het droge eivoer rul maak,dit lukt is mijn ervaring niet met het gebruiks klare eivoer.Je kunt het eivoer ook droog geven maar dan gaan de vogels het deppen met gevolg vieze drinkflesjes.Als je droog eivoer rul gaat maken moet je eerst met maat bekertjes werken het eivoer zo nat maken dat het korrelig blijft en niet gaat plakken.Ik doe de gewenste hoeveelheid eivoer in een bakje en voeg er 2/3 van het afgemeten water bij,laat het even staan dan goed door roeren en dan de rest van het water erbij en weer goed roeren,na van verloop van tijd wordt je er zo handig in dat je op het gevoel kunt mengen.Nadien doe ik er nog wat negerzaad door.

      Jan.

      Opmerking


      • #4
        Geef zelf Cede eivoer. Klein beetje water erbij, zodat als je het met een lepel aandrukt het stevig is.
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door masaed2002 Bekijk Bericht
          Ik heb een vraag over eivoer.
          Hoe nat of vochtig moet je het eivoer nu eigenlijk zijn.
          Er zijn diverse soorten verkrijgbaar ook die al klaar voor gebruik zijn
          Hoop dat iemand mij kan helpen.
          Alvast bedankt
          [COLOR="#0000FF"]
          Eivoer is volgens mij iets wat ei bevat.
          Ooit toevoeging van beschuit.
          Het overbekende 2 x 1 beschuit en 1 hard gekookt ei.
          Eivoer wat meer dan een eeuw bewijs van goed heeft geleverd.

          Met alle respect voor hardwerkende verdieners die ons ook zoiets willen verkopen.
          Ik geloof niet in eivoer als het naar vis stinkt, zelfs niet als het van kaviaar is gemaakt.
          Om die reden is mijn gedacht, pak dat oeroude recept en bewaar het teveel in de koelkast voor de volgende voerbeurt..[/COLOR]

          Opmerking


          • #6
            Eduard.

            Doe je er dan ook toevoegingen in?En is het ook geschikt voor bv geelmozaiek ivm kleurstoffen eidooier?

            Jan.

            Opmerking


            • #7
              [COLOR="#0000FF"]Hoi Jan,

              Ik las een algemene vraag over eivoer.
              Daar gaf ik antwoord op.

              War er verder nog allemaal meer mogelijk is daar ging het volgens mij niet over.
              Een basis vraag en dus een basis antwoord erop.[/COLOR]

              Opmerking


              • #8
                ik geef witte molen, dat is licht vet en klaar voor gebruik. Vroeger probeerde ik het nog wat vochtig te maken, maar het slorpt slecht water op, waardoor je onderaan al snel een vreemd bodempje water kreeg, zelfs met minimale hoeveelheden water. Ik heb dus ook al snel geleerd niet alles te willen bevochtigen

                Opmerking


                • #9
                  hier ook eivoer van witte molen . ik neem die wat iets vochtiger is . vroeger hier ook gewoon ei met beschuit . en we kregen de jonge kanarie,s er ook groot en gezond mee
                  wat heb ik een leuke hobby .
                  juist vogels houden :) :)

                  Opmerking

                  Working...
                  X