Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is dit?vieze neus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat is dit?vieze neus?

    Zag dit gisteren al maar het lukte niet om er een goede foto van te maken.later was het weg en zojuist zie ik het weer.
    Wat is dit? Het komt niet door water.hij zat er zo bij toen ik het doek van de kooi haalde vanmorgen.
    Hij is wel gewoon actief en eet goed.lijkt hem wel wat te irriteren,hij veegt regelmatig zijn snavel langs een zitstok.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Ik heb het zojuist voorzichtig wat schoongemaakt.het is alleen nat,misschien wat viezigheid,maar geen bloed. Zn neusgat is wel vergroot,maar voor zover ik kan zien is het mooi roze en schoon van binnen.

      Opmerking


      • #4
        Lijkt mij een ontsteking.

        Goed schoonmaken en een klein beetje vaseline er op smeren.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          waar kan ik het het beste mee schoonmaken? en dan alleen de buitenkant neem ik aan. waar smeer je de vaseline? lijkt me niet de bedoeling als dat in het neusgat komt?

          na het schoonmaken van vanmorgen zag het er zo uit, zo is het de hele dag eigenlijk gebleven, zojuist voor de zekerheid nog een keer schoongemaakt.

          Opmerking


          • #6
            Schoonmaken met een wattenstaafje en kraanwater.

            Heel dunnetjes de vaseline er op.

            Het mag niet het neusgat verstoppen.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door tammeforpus Bekijk Bericht
              [COLOR="#0000FF"]
              Iedereen mag denken wat hij wil, maar ik zie bij een vuile neus alleen wat dit is.
              Vuil, en dat geeft normaal aan dat daar wat mis is.
              Mogelijke opties zijn dan, gewoon vuile neus door inademende stofdeeltjes.
              Aantasting door coryza, psittacosis of ornithose en nog wat meer of minder bekende virussen.

              Die optie van vaseline lijkt mij de zooi alleen maar erger te maken met aanklevend vuil.

              Frisse en schone omgeving lijkt mij de beste optie.
              Controleer of voedsel een bron kan zijn.
              Daar in eerste aanleg je aandacht op richten.

              Wil je er veel geld, tijd, er aan besteden ga je langs de vogelarts voor een diagnose en daarmee ook voor de aanbevolen medicatie.
              Ik schrijf vogelarts, de praktijk laat helaas aan de algemene artsen nog wel eens te wensen over aan kundiheid[/COLOR]

              Opmerking


              • #8
                Als het niet weggaat met schoonmaken dan gaan we naar een vogelarts.het ziet er echter sinds het schoonmaken gister mooi rustig en schoon uit.geen nieuw vuil eraan.wel nog een vergroot neusgat.
                Ik zie wel dat hij veel nieuwe veertjes krijgt boven zijn neus.kan het zijn dat hij daardoor schuurt en zijn neus beschadigd?
                Omgeving is zeker schoon.staat ook een luchtreiniger. Voeding is ook prima.pellets,droog zaad en gekiemd zaad.

                Virussen kan je verder weinig aan doen zeker?
                Ze zijn met het mooie weer wel veel buiten geweest in de kooi,maar hebben geen contact gehad met andere vogels.
                Misschien kou gevat?

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking

                  Working...
                  X