Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roodkeel nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Roodkeel nachtegalen

    De kweek met mijn Roodkeelnachtegalen 2 koppels verloopt momenteel naar wens.
    Gisteren zijn ze echt gaan broeden en vandaag het 6e bij het ene koppel en 5e eitje bij mijn oudere pop van 2011.
    Deze had na het eerste eitje een dag overgeslagen en verwachte ik dat de leeftijd een rol ging spelen.Oorzaak is misschien dat de man erg ging jagen achter haar aan.(hij zit nu momenteel apart in de schuur tijdelijk).Ook mede dat de andere man zijn gezang etc.op afstand niet verdragen kan. Deze is zeer vel momenteel zelf kan ik de ruimte moeilijk betreden om de planten water te geven etc. zonder dat hij mij aanvliegt.
    Vorig jaar voor de eerste keer ook met beide koppeltjes gekweekt en ging ook best goed in totaal 9 jongen.
    Afwachten hoe het verder verloopt wordt natuurlijk ook erg warm de komende dagen.

    Groet, John

  • #2
    Het begin is goed alvast.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Zijn ze nog aan t broeden ?

      Het is nu wat minder warm.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
        Zijn ze nog aan t broeden ?

        Het is nu wat minder warm.
        Vogels zijn nog gewoon aan het broeden.
        Neem aan dat de vogels het zelf wel instinctief geregeld hebben met de warmte.
        Ze bouwen namelijk een vrij dicht nest met een ronde ingang aan de voorzijde.
        Verwacht dinsdag of woensdag de eerste jonge roodkelen.(schouw de eitjes niet).
        Vandaag alle ingevroren insecten aangeschaft en twee maten levende krekels.

        Groet, John

        Opmerking


        • #5
          Heb je een foto van het nest toevallig ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
            Heb je een foto van het nest toevallig ?
            Hierbij.....zelfde plaats als afgelopen jaar.
            Had de nesten in de winter helemaal verwijderd.

            Groet,John
            Bijgevoegde Bestanden

            Opmerking


            • #7
              Kunstige bouwwerkjes.....
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                In totaal nu momenteel 5 jonge roodkelen al twee dagen (uitgesprongen).
                Nest van 5 eitjes 4 jongen en nest van 6 eitjes van de 5 jongen nog 1 jong van over ze werden niet optimaal gevoerd ikzelf hiervan twee stuks verwijderd die te ver achter bleven.
                Dit ene jong bij pop gezet die er vier heeft en wordt gewoon goed mee gevoerd.
                Vandaag al weer eerste eitje bij het koppel zonder jongen afwachten hoop dat het wat beter gaat.
                Zo zie je maar dat het ene jaar het andere jaar niet is toen ging het een stuk beter bij dit koppel.
                Sinds kort heb ik een kastanjerug pop aangeschaft nu nog een knappe man en hoop ik volgend jaar mee te kweken.

                Groet, John
                Bijgevoegde Bestanden

                Opmerking


                • #9
                  Leuke foto's.....

                  Worden die regelmatig aangeboden, die kastanjeruggen ?
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                    Leuke foto's.....

                    Worden die regelmatig aangeboden, die kastanjeruggen ?
                    Niet echt maar via een vogelvriend heb ik te horen gekregen dat hij weer iemand kan die er momenteel vier heeft gekweekt.
                    Ze moeten eerst gesext worden voor je weet of er ook echt een man bij zit.
                    Zal wel lukken denk en man te bemachtigen alleen is het dan afwachten of het ook dan klikt tussen de twee.

                    Groet, John

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Mokum Bekijk Bericht
                      Niet echt maar via een vogelvriend heb ik te horen gekregen dat hij weer iemand kan die er momenteel vier heeft gekweekt.
                      Ze moeten eerst gesext worden voor je weet of er ook echt een man bij zit.
                      Zal wel lukken denk en man te bemachtigen alleen is het dan afwachten of het ook dan klikt tussen de twee.

                      Groet, John
                      Sinds ruim een week in het bezit van een man kastanjerug man voor de pop hij is van 2016 en het klikt goed tussen pop en man.
                      Kans is dat ze dit jaar nog wat doen maar dat hoeft niet echt van mij.


                      Van de roodkeelnachtegalen momenteel 5 jongen zelfstandig alweer een week zitten ze in ander onder komen.
                      2e broed van de 3 eitjes 2 jongen vandaag geringd en andere koppel gister en vandaag geboren en liggen er momenteel 3 jonge in het nest van de 4 eitjes.

                      Rustig afwachten op het verdere verloop en er gaan best wat insecten door om wat op stok te krijgen!

                      Groet, John

                      Opmerking


                      • #12
                        Mooi dat je nu een koppel kastanjeruggen hebt.

                        Wat voor insecten gaan er bij jou door heen zoal ?
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                          Mooi dat je nu een koppel kastanjeruggen hebt.

                          Wat voor insecten gaan er bij jou door heen zoal ?
                          Voer als er jongen zijn ingevroren pinkies,buffowormpjes deze worden bepoederd.
                          Ingevroren hermetia's en enkele wasmotten af en toe.
                          Levende krekels oplopende maat levende meelwormen de witte in het begin 2e ronde ook levende buffalo's.
                          De levende insecten staan op zemelen en gemalen pellets van F16.
                          Om de dag druppel ik vitamine D over de insecten.
                          En een hoop energie van de baas maar dat is toch ook weer de moeite waard als er wat op stok komt.

                          Groet, John

                          Opmerking


                          • #14
                            Je hebt wel mooie resultaten ermee.

                            Laten we hopen dat het met de kastanjeruggen ook zo gaat.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking

                            Working...
                            X