Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kwartels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke kwartels?

    Hallo allemaal

    Mijn voliere is in opbouw. Ik heb verschillende vluchten. De grootste vlucht wordt 3x1m en de andere vluchten zijn 2x1m. De voliere wordt volledig overdekt, er komt geen binnenhok, 3 gesloten zijden, 1 open zijde. Deze is dus ook niet verwarmd...

    Graag had ik ook wat kwartels er willen bij zetten om het zaad van de grond op te eten.

    Maar welke kwartels zijn hiervoor geschikt?
    Ikzelf dacht aan chinese dwergkwartels, maar deze zijn vrij onrustig vind ik.

    Is het mogelijk om er Japanse of harlekijn kwartels in te houden? Hebben ze dan voldoende ruimte?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Ik twijfel qua ruimte.

    Japanse en harlekijn zijn flinke vogels, terwijl de chinese veel kleiner zijn.

    Alleen hennetjes van de chinese is ook een optie.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Uiteraard wordt er ook bijgevoerd hoor.

      Ik ben van plan zes vluchten te zetten naast elkaar. 5 vluchten van 1x2 en eentje van 3x1. Als ik in elke vlucht een vrouwtje zet van de cdk en in 1 vlucht een mannetje?

      Of geen mannetje zetten?

      Opmerking


      • #4
        Als je geen jonge kwarteltjes wilt hoef je er geen man bij te zetten

        Opmerking


        • #5
          Het is een beetje sneu voor de hennetjes, als ze allemaal apart lopen.

          Ik twijfelde ook om wat kwartels te laten lopen in de voliere, maar ik wil geen voer op de grond, dat trekt weer muizen aan.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Misschien is het een idee om 1 enkel koppel te houden in de grootste vlucht van 3mx1m?

            Opmerking


            • #7
              ja, dat is inderdaad een goed idee.

              Laat je niet gek maken door mensen die zegen dat je ze in een trio moet houden (1 haan en 2 hennen). kwartels moeten als koppels worden gehouden. Het houden van trios is verleden tijd. vroeger werd dat gedaan, deze slechte gewoonte wordt helaas nog wel veel toegepast. Maar een koppel is vele malen beter

              Opmerking


              • #8
                Ja dat had ik hier al eens gelezen dat je ze best per koppel houdt.

                Opmerking

                Working...
                X