Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pop sijs met 3 jongen maar maakt weer een nieuw nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • pop sijs met 3 jongen maar maakt weer een nieuw nest

    de pop sijs heeft 3 jongen liggen plus-10 daagjes oud . nu is ze begonnen met een nieuw nest te bouwen terwijl de jongen pas 10 daagjes oud zijn .
    de man zit gewoon bij de pop en jongen in de voliere van 3 meter lang en 1 breed
    mocht zij nu op nieuw eieren gaan leggen hoe zit het dan met de jongen die nog in het nest liggen
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

  • #2
    Ik denk dat de man de jongen verder gaat voeren.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Als ze nog een dag bouwt en daarna elke dag een ei legt tot het legsel compleet is dan ben je een week verder.Man zal dan doorvoeren.Pas alleen op dat als ze uitvliegen de jongen niet in het nieuwe nest bij de pop kruipen.

      mvg eddie

      Opmerking


      • #4
        3 daagjes terug met in de voliere te gaan en even gespiek te hebben in het nest . ( had ik beter niet kunnen doen . vlogen 2 van de 3 jongen het nest uit,
        pop voert ze gewoon . ze heeft haar nieuwe nest tussen het nep groen gebouwd.eens kijken hoe dit gaat aflopen . afgelopen jaar zijn alle jongen dood gegaan toen die af zelfstandig waren de oorzaak . ??
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

        Opmerking


        • #5
          Nooit aan de nest komen als de jongen in de pluimen zijn een nieuw nest is normaal nooit een probleem... Dat de jongen vorig jaar gestorven zijn komt waarschijnlijk door dat ze ziek geworden zijn regelmatig de buik is controleren

          Opmerking


          • #6
            even een update
            jongen van het eerste nest 3 stuks zijn nu zelf standig . de andere jongen die nog in het nest lagen . zitten nu ook goed in de veren ze had trouwens gewoon door gevoerd bij het eerste nest toen ze op eieren lag van het 2e nest Maar nu . jongen van het 2e nest zitten goed bevederd in het nest . maar de pop is nu al weer bezig met haar 3e nest ....... dit gewoon toestaan of is 3 nesten achter elkaar te veel ....ze is nu aan het nestelen
            wat heb ik een leuke hobby .
            juist vogels houden :) :)

            Opmerking


            • #7
              Gewoon haar gang laten gaan,kunt het toch niet stoppen.

              mvg eddie

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
                Gewoon haar gang laten gaan,kunt het toch niet stoppen.

                mvg eddie
                maar is dit nu niet meer te laat inverband met rui die komen gaat
                wat heb ik een leuke hobby .
                juist vogels houden :) :)

                Opmerking


                • #9
                  Ruien is normaalgesproken pas eind augustus.

                  mvg eddie

                  Opmerking


                  • #10
                    Hoe gaat het ondertussen met de jongen ?
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      [QUOTE=Ton;529732]Hoe gaat het ondertussen met de jongen ?[/QUOTE

                      Beetje laat antwoord. Maar heb 2 jonge popjes overgehouden . Pop sijs is later dood gegaan zat in eens dik in de veren en was mager
                      wat heb ik een leuke hobby .
                      juist vogels houden :) :)

                      Opmerking


                      • #12
                        Jammer van je pop.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking

                        Working...
                        X