Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestmateriaal hoe aanbieden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nestmateriaal hoe aanbieden?


  • #2
    Zelf verstrek ik het op de bodem, omdat ik geen kwartels heb. Maar bij de vogelzaken hebben ze ruifjes om aan het gaas te hangen en korfjes die je tussen tralies kunt bevestigen.

    groetjes fons
    Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
    uit het restant de rest van het land.

    Opmerking


    • #3
      Kunt ook alleen cocosvezel en of hooi aanbieden.

      mvg eddie

      Opmerking


      • #4
        Ik herken het probleem van het nestmateriaal om de poten van de kwartels. Vooral met dat witte spul (katoen ofzo), maar ook met cocosvezel. Als ze daar verstrikt in raken kunnen de poten of tenen helemaal afsterven. Erg naar om te zien. Ik bied het daarom aan in een zelfgemaakte korf. Van hout een bakje gemaakt en bovenop met tuingaas afgesloten. Daar kunnen de vogels makkelijk doorheen, en ze trekken dan het nestmateriaal mee. Ideaal. Er valt wel eens wat op de grond, maar dat ruim ik dan op. Succes!

        Opmerking


        • #5
          Dank voor de tips. @ jelmerthuhh11 dat is inderdaad een slimme; ik heb nog tuingaas liggen.

          Opmerking


          • #6
            Bakje is gemaakt en inderdaag met tuingaas gedaan. Ze moesten er een dagje aan wennen maar weten het nu perfect te vinden en veel minder troep op de grond

            Opmerking


            • #7
              Mooizo! Fijn dat het voor jou ook werkt

              Opmerking


              • #8
                Ik ga dit ook uitproberen. Ik had wat kokosvezel op de grond gelegd. En wat gras en dunne twijgjes. Er werd wel wat mee naar het nest gesleept, maar er ook weer uit.

                Opmerking

                Working...
                X