Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedneigingen pyrrhuras?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedneigingen pyrrhuras?

    Ik heb een maand geleden 2 pyrrhuras bij elkaar gezet. Van een weet ik zeker dat het een man is, de andere hoop ik dat het een pop is. Nu zie ik regelmatig paargedrag en ook zie ik ze steeds met de snavels in elkaar alsof de man de andere voert. Ik denk nu dus dat het inderdaad een koppeltje is maar heb nog geen ei gezien. Ze zitten wel regelmatig in de nestkast. Is mijn gedachte juist en wat kan de reden zijn dat er nog geen eieren ziin?

  • #2
    80x bekeken en nog geen reactie. Niemand ervaring ermee?

    Opmerking


    • #3
      Je hebt idd kans dat het een koppel is, maar ook 2 mans vertonen paargedrag, evenals 2 poppen.
      Als je pyrrhura's overdag in de nestkast gaan en je schraapgeluiden hoort (snavel tegen de wand)heb je veel kans dat binnen 2 weken de kweek begint.
      Zeker appel geven om ze broedrijp te krijgen (dus fruit!)


      (ben hier niet elke dagop het forum)
      parakeetplaza.webnode.be
      parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de reactie. Ze krijgen elke dag naast zaad appel, druiven en eivoer. Ik ben benieuwd.

        Opmerking


        • #5
          succes!
          Fruit is prima en gekiemd zaad in je eivoer samen met vruchtenmuesli van aldi ook. (zie de voeding op mijn site)
          Pyrrhura's zijn broedrijp op 8 maand en gaan dan meestal ook kweken (als het klikt met de partner).
          Dus is het ook best dat je de geboortedatum van je vogels kent.(altijd kweekboek inzien bij de kweker, bij handelaars weet je nooit, je kan daar ook vogels krijgen die niet willen kweken -oude handtamme b.v.)

          (observatie is belangrijk bij de vogelkweek. Elke verandering in gedrag zou men moeten zien.)
          Last edited by parakeetplaza; 24-04-2017, 10:00.
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

          Opmerking

          Working...
          X