Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sint helena fazantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • sint helena fazantjes

    wie owie heeft er een foto van man en pop sint helena fazantjes ik heb een koppel dacht ik maar twijfel heel erg bvd

  • #2
    Is het niet handiger dan om je eigen vogels hier te laten zien?

    mvg ronald

    Opmerking


    • #3
      Click image for larger version

Name:	IMG_0466[1].jpg
Views:	1
Size:	73,8 KB
ID:	435072ja maar hoe dat is zo raar heb op de tel wel foto s maar krijg ze er hier niet opClick image for larger version

Name:	IMG_0465[1].jpg
Views:	1
Size:	82,6 KB
ID:	435071Click image for larger version

Name:	IMG_0467[1].jpg
Views:	1
Size:	76,6 KB
ID:	435070 GELUKT
      Last edited by REMOND; 12-04-2017, 17:00.

      Opmerking


      • #4
        Ik kan het niet goed zien op de foto's maar het duidelijkste verschil zit m in de kleur van de veren rond de anus en staart. Bij een man zijn deze gitzwart, bij een pop zwart of bruin tot lichtbruin. Bij mijn eigen koppel is het verschil zeer duidelijk te zien. Helaas heb ik er geen foto's van. De rode buikkleur is niet altijd een goede methode om op te sexen. Er zijn vrouwtjes die een prachtige rode borst en buik vertonen en er zijn vrij bleke mannen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

        Opmerking


        • #5
          Click image for larger version

Name:	IMG_0475[1].jpg
Views:	1
Size:	88,9 KB
ID:	435074Click image for larger version

Name:	IMG_0475[1].jpg
Views:	1
Size:	88,9 KB
ID:	435074Click image for larger version

Name:	IMG_0479[1].jpg
Views:	1
Size:	83,2 KB
ID:	435073 FOTO 1 en 2 zijn zelfde hoop dat ze wat beter zijn

          Opmerking


          • #6
            Op basis hiervan zeg ik: Foto 1 en 2 man en foto 3 een pop.

            Opmerking


            • #7
              Dit lijkt inderdaad sterk op een koppel.

              Opmerking


              • #8
                Dit is mijn eerste jaar met sint helena fazantjes hoe krijg je ze in broedstemming in de broedkooi zitten al nepplanten nestkast bedekt met groen wat kan ik nog meer doen gr

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Remond,

                  je moet deze vogels schaars voeren. Anders worden ze te vet en krijg je alleen maar problemen.
                  Bekijk de conditie van de vogels.
                  Is dit een goede conditie dan kun je ze broeds gaan maken.
                  Geef ze afgemeten hoeveelheid zaad en geef langzaam steeds iets vaker eivoer.
                  Ook het badwater ga je steeds vaker geven. hiermee bedoel ik elke week 1 dag vaker.
                  Je kan ook kiemzaad door je eivoer doen. Dit geeft wel wat meer werk natuurlijk.
                  Het beste kun je met 1 dag in de week kiemzaad beginnen. Dit voer je ook langzaam op. 1 keer per week vaker.
                  Mijn vogels heb ik broeden zonder levendvoer te verstrekken.
                  Dit geef ik pas 1 a 2 dagen voordat de eieren uitkomen.
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ben86 Bekijk Bericht
                    Hallo Remond,

                    je moet deze vogels schaars voeren. Anders worden ze te vet en krijg je alleen maar problemen.
                    Bekijk de conditie van de vogels.
                    Is dit een goede conditie dan kun je ze broeds gaan maken.
                    Geef ze afgemeten hoeveelheid zaad en geef langzaam steeds iets vaker eivoer.
                    Ook het badwater ga je steeds vaker geven. hiermee bedoel ik elke week 1 dag vaker.
                    Je kan ook kiemzaad door je eivoer doen. Dit geeft wel wat meer werk natuurlijk.
                    Het beste kun je met 1 dag in de week kiemzaad beginnen. Dit voer je ook langzaam op. 1 keer per week vaker.
                    Mijn vogels heb ik broeden zonder levendvoer te verstrekken.
                    Dit geef ik pas 1 a 2 dagen voordat de eieren uitkomen.
                    ik heb ook een vraag over deze vogeltjes. bij mij zitten ze in een gezelschapsvoliere. Hoe krijg je ze dan in broedstemming?
                    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

                    Opmerking


                    • #11
                      Gewoon hetzelfde als ik hierboven aangaf.
                      Nadeel is dat je meeuwtjes en zebra de rest kunnen verstoren.

                      In de winter geef je zaad, niet beperkt.
                      In de lente als je wil gaan kweken ga je zaad minderen en eivoer en andere toevoegen.
                      Wel voor de tijd de conditie van je vogels controleren.
                      Vette vogels kweken niet.
                      Groeten, Ben

                      Opmerking


                      • #12
                        Dat is minder makkelijk als dat ze apart zitten.

                        Nu moet je zorgen dat al je vogels in goede conditie zijn.

                        Dat begint al in de winter, door ze goed te verzorgen, en ze weinig gevarieerd te voeren.

                        Op het moment dat ze naar buiten gaan, en het warmer word, ga je meer gevarieerd voer aanbieden.

                        Ook daarbij een weinig levend voer. Door het vele voer worden ze getriggerd om zich voort te planten.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking

                        Working...
                        X