Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen bij de kweek met europese sijsjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • problemen bij de kweek met europese sijsjes

    Sinds vorige jaar ben ik begonnen met het houden van Europese sijsjes. Vorige jaar zijn de 2 koppels die ik toen had niet verder gekomen dan het bouwen van een nest.
    Dit jaar heb ik een 3e koppel erbij.
    Alle 3 de koppels zitten in een kooi van 120x50x50 die ik kan splitsen dmv een stuk gaas in kooien van 60.

    Koppel 1: heeft een nest gebouwd, zodra er een ei lag werd deze uit het nest gegooid. Hierop heb ik de man dmv gaas gescheiden van pop. Het gevolg was dat de pop niet meer op het nest zat maar heel de dag aan het stuk gaas hing. Na het 4e ei de eieren vervangen door kunsteieren en de man terug. De pop begon weer te broeden maar verliet wel regelmatig het nest. Na 2 dagen de eieren vervangen door de echte eieren. Binnen een uur lagen alle eieren kapot op de grond. De pop kijkt niet meer naar het nest om.

    Koppel 2: heeft in de afgelopen 3 weken een nest gebouwd. 3 dagen geleden zat de pop de broeden maar er lag geen ei in het nest. Wel leek het dat er eigeel tussen de houtsnippers op de bodem lag. Ik heb deze man dus ook maar gescheiden. De volgende dag lag er weer niks in het nest maar weer leek het dat er eigeel op de bodem lag. Inmiddels zit de pop 3 dagen te broeden op een leeg nest.
    Heeft iemand tips wat te doen in deze situatie.

    Koppel 3 doet nog niks dus dat is gewoon geduld hebben.

    Gert-Jan

  • #2
    ik heb geen ervaring met kweken in kweekbakken maar kan zijn dat ze te klein behuist zijn ik kweek in volieres van 1meter bij 2meter en 2 meter hoog en heb dat probleem nog niet gehad

    Opmerking


    • #3
      ben je lid van de Sec ?

      daar stond deze maand nog een artikel over het kweken met de sijs in.

      ook kun je diverse artikelen er over lezen.
      zowel bij de Sec, als bij de Bec.



      Vereniging voor Belangenbehartiging Europese Cultuurvogel en het aanvragen van pootringen voor Cites bijlage A A- vogels
      Last edited by Ton; 10-05-2017, 18:19.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4

        Opmerking

        Working...
        X