Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan je vogels gezond houden zonder aanvullende supplementen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kan je vogels gezond houden zonder aanvullende supplementen?

    dus door enkel het volgende te voeren:

    - goede zaadmix
    - gekiemd zaad
    - easyyem herba en easyyem plant (gedroogde groenten en kruiden, of vers, als dat gegeten wordt)
    - peulvruchten en granen
    - palmolie
    - spirulina
    - gekookt ei
    - bijenpollen


    dus geen eivoer, geen synthetische vitamine, kunnen zij alles uit bovenstaande voeding halen?

  • #2
    Oh en grit en mineralenblok natuurlijk.

    Opmerking


    • #3
      Dat kan zeker wel.

      Eivoer is wel nodig als er jongen komen.

      Al die aanvullende supplementen zijn alleen goed voor de fabrikant.

      Wat ook goed is zijn verse onkruiden, dat is in het voorjaar een goede stimulans.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Eivoer voorziet ook in vit en min en is eigenlijk ook een soort supplememt,gezien de synthetische vitaminen die er in zitten.
        Zou je ipv eivoer niet extra eiwitten kunnen geven in de vorm van extra peulvruchten en gekookt ei bijv?

        Opmerking


        • #5
          Ligt natuurlijk ook helemaal aan de soort of ze wel of niet supplementen nodig hebben.

          Bij krop onderzoek met honderden jongen in het nest in de Kimberley (west Australie) vonden we sorgum, sorgum en nog meer sorgum.

          gr kees

          Opmerking


          • #6
            Door Kees zijn schuld heb ik weer zitten googelen naar sorgum

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                In gemalen stuifmeelkorrel zitten ook veel vitaminen en mineralen.
                Bekijk mijn vogels op:

                http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                Opmerking


                • #9
                  [COLOR="#0000FF"]In de boodschap van Kees zit meer dan we wel willen beseffen en denken te weten.
                  Het geeft aan dat vogels anders doen dan wij denken en doen.
                  Namelijk een enkele geschikte soort voer uitputtend gebruiken.

                  Jaren lang met wildzang bezig geweest en in die tijd in de natuur te rade gegaan.
                  Ook daar een opvallende eenzijdigheid in verbruik.
                  Maanden op de bramen foerageren tot er echt niet een meer te vinden is.

                  Ook hier dan ook de vaststelling dat variatie wel genomen werd maar niet eerder dan de vorige soort van voedsel moest wel verdwenen zijn.
                  Variatie wilde in ieder geval niet zeggen bakken vol met van alles wat vogels vooral niet willen.

                  Mogen we dus ook over nadenken, Toch??[/COLOR]

                  Opmerking


                  • #10
                    maar als er in de natuur dan eigenlijk niet zo gevarieerd gegeten wordt (hoe zit dat met forpussen?ander leefgebied/voedsel?) doen wij dan niet veel te moeilijk?
                    is een goede droge zaadvoeding,kiemzaad groente en ei dan niet voldoende om ze in goede conditie en gezondheid te houden?

                    eivoer ben ik geen voorstander van gezien de suikers en de synthetische vitaminen die er in zitten. ik voer het liefst zo schoon/natuurlijk mogelijk. maar het moet wel de gezondheid van de vogels ten goede komen.

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Je kunt ei voer ook heel eenvoudig houden door het zelf te maken. Dan zit er niets synthetisch in.
                        1 gekookt eitje en 2 beschuitjes.
                        Je kunt er verder in doen wat je zelf wilt. B.v. stuifmeelkorrels (zoals Hans al aan gaf), wat gemalen groentjes en kruiden.
                        Als je de vogels dan ook nog wat vogelmuur en doperwtjes, doperwtjes uit de diepvries en laten ontdooien, geeft ben je al een heel eind.
                        groetjes
                        Heidi

                        Neem eens een kijkje op mijn site.
                        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                        Opmerking

                        Working...
                        X