Pagina 9 van de 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 116

Onderwerp: Broedseizoen 2017 Japanse nachtegalen

Senior lid
    Thanks
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door René_M Bekijk Bericht
    Ze hadden buffalowormen, wasmotlarven en diepvries pinkies tot hun beschikking.
    In het begin leek het goed te gaan. Ze begonnen gelijk te voeren. Waarom later niet meer is me nog onduidelijk
    Ik denk dat je aanbod aan de karige kant was , sowieso wat vitamines betreft, want wasmotlarven zijn vooral vet, diepvriespinkies bevatten voornamelijk eiwitten en op buffalowormen alleen kweek je ook geen japanse nachtegalen.

Ik zou je adviseren om sowieso krekels bij te gaan voeren en die krekels goed te doorvoeren, bv door ze paardenbloemblad (alleen het groene blad) te voeren.Paardenbloemblad zit vol met voedingsstoffen, waaronder het oh zo belangrijke vitamine A.
    De meeste jonge japanse nachtegalen gaan dood door vitamine A gebrek. Bij hun geboorte hebben ze voor een dag of 5 voldoende vitamine A en als er onvoldoende aanvulling is ,dan sterven de jongen na een dag of 6 of net na het uitvliegen.
    Door de krekels van het paardenbloemblad te laten eten en ze daarna aan de vogels te verstrekken krijgen de jongen voldoende vitamine A binnen , en krekels zijn sowieso rijk aan eiwitten, bevatten weinig vet en bevatten daarnaast nog een aantal belangrijke voedingsstoffen.

Lid
    Thanks
    0
    Bedankt voor de tip. Als ze nog een poging gaan doen dan zal ik krekels bijvoeren.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    265
    Ze gaan vast nog wel een poging doen, het seizoen begint net.
    groeten Ton

Lid
    Thanks
    0
    Je hebt gelijk ton. Net het eerste ei zien liggen in het nest. Nu hopelijk meer geluk.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    265
    Als ze eenmaal gaan, bij mij ook bezig met tweede ronde
    groeten Ton

Lid
    Thanks
    0
    Iemand ervaring met het geven van fruitvliegen als er jongen zijn?
    Is het zonvol? De oude vogels eten ze graag dus dacht misschien is het ook wat voor de jongen.

Lid
    Thanks
    0
    Ik zet een grote emmer in de volière met daarin fruitafval en dan volieregaas erover. De fruitvliegje komen dan vanzelf. Gisteren waren ze druk aan het vangen rond de emmer. Ik keek in het nest en jawel twee jongen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    265
    Allerlei soorten levend voer is goed, hoe meer soorten hoe beter.

Dat zal ze triggeren om jongen groot te brengen.
    groeten Ton

Lid
    Thanks
    0
    Inmiddels weer jongen die nu 6 dagen oud zijn. Ouders voeren nu goed met voorzover ik kan zien hoofdzakelijk wasmotlarven. Van de krekels eten ze graag maar die nemen ze nooit mee voor de jongen. De diepvries pinkies en hermetia laten ze links liggen. De buffalowormen zitten ze ook bijna niet bij. De jongen groeien goed dus het zal wel voldoende zijn zo.

Senior lid
    Thanks
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door René_M Bekijk Bericht
    Inmiddels weer jongen die nu 6 dagen oud zijn. Ouders voeren nu goed met voorzover ik kan zien hoofdzakelijk wasmotlarven. Van de krekels eten ze graag maar die nemen ze nooit mee voor de jongen. De diepvries pinkies en hermetia laten ze links liggen. De buffalowormen zitten ze ook bijna niet bij. De jongen groeien goed dus het zal wel voldoende zijn zo.
    dat is goed nieuws!

Ik denk overigens dat ze heus wel met het andere levend voer ook voeren, alleen dan waarschijnlijk als je het niet ziet, want ze groeien goed de jongen en alleen op wasmotlarven kweek je geen japanse nachtegalen die zelfstandig worden hoor.
    Blijf een gevarieerd menu van insecten aanbieden , ook al denk je dat ze uitsluitend met wasmotlarven voeren!

Succes en hou ons op de hoogte

Pagina 9 van de 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Broedseizoen 2016 japanse nachtegalen
    Door bobbie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 45
    Laatste Bericht: 11-09-2016, 22:38
  2. Broedseizoen 2015 japanse nachtegalen
    Door bobbie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 43
    Laatste Bericht: 10-07-2015, 16:56
  3. broedseizoen 2014 japanse nachtegalen