Pagina 6 van de 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 116

Onderwerp: Broedseizoen 2017 Japanse nachtegalen

Senior lid
    Thanks
    5
    Hallo Ton, ik geef de eerste 2 dagen huiskrekels maat 6 en stap dan over op maat 7 en vanaf dag 8 zelfs op maat 8.

Overigens gaat het hier ook niet zo lekker meer met de jappen.
    Ik heb hier al een keer melding gemaakt van het feit dat het mannetje meteen na het uitvangen van de jongen de eitjes van het 2e legsel stuk pikte, welnu ,vandaag , een dag of tien later dus heeft hij dat kunstje herhaald bij het volgende legsel, onbegrijpelijk van deze man, want vorige jaar heeft hij dat helemaal niet gedaan. Het valt mij wel op dat hij ongelooflijk fel is en constant als een razende door de voliere vliegt ondanks het feit dat hij al 2 en een halve week geen levend voer meer heeft gehad. Ik heb geen flauw idee waarom hij nu ineens een eierpikker is geworden, maar het valt mij wel op dat hij veel feller is dan afgelopen jaar, terwijl het systeem van voedsel verstrekken identiek is aan vorig jaar.
    Ik hoop niet dat dit zo verder gaat, want dan is het seizoen nu reeds voorbij.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    265
    Dat is niet zo mooi, wat zou je moeten veranderen, om het hem af te leren ?
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    6
    Ik heb een vraag over het voedsel,

Ik geef mijn jap nachtegalen naast appel, ander fruit en meelwormen en nutribird korrels ook univereelvoer en vruchtenpate. Van het universeelvoer wordt niet gegeten. Ik overweeg om het universeelvoer niet meer te geven. Graag verneem ik hoe jullie daarover denken.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    265
    Bij mij eten ze het meest universeel en eivoer.

De nutribird korrels en de insectenpate niet of nauwelijks.

Wel veel buffalo's, wasmotten en meelwormen.

Ook eten ze graag appel en witte druiven.
    groeten Ton

Lid
    Thanks
    0
    Vandaag zijn de jappen begonnen met het broeden op het 2e legsel na het leggen van het 4e ei.
    Hopelijk nu meer geluk.

Senior lid
    Thanks
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door René_M Bekijk Bericht
    Vandaag zijn de jappen begonnen met het broeden op het 2e legsel na het leggen van het 4e ei.
    Hopelijk nu meer geluk.
    Eergisteren heeft mijn koppel japanse nachtegalen dat ik al anderhalf jaar regelmatig de voliere uit liet de kuierlatten genomen.
    Of ze gewoon zijn vertrokken of door iemand gevangen zijn. zal ik natuurlijk nooit te weten komen tenzij zij zich de komende weken alsnog melden,maar die kans acht ik niet zo groot.
    Een jaar of 7 geleden heb ik het ook meegemaakt en dat mannetje kwam 3 weken later alsnog terug maar toen heb ik hem weer laten gaan omdat ze misschien wel jongen hadden in de natuur
    Nooit meer teruggezien daarna.
    Van het koppel dat nu is vertrokken heb ik in totaal 14 jongen gekweekt in 4 broedrondes en dat was me nooit gelukt zonder ze vrij te laten omdat het mannetje veel te fel was in mijn kleine voliere. Bovendien was het steeds weer een prachtig gezicht om de vogels overal in de wijk tegen te komen. Ik wist natuurlijk welke risico,s ik nam maar het was het wel waard
    Neemt niet weg dat ik het wel balen vind dat het nu zo is gelopen, maar ja .......

Senior lid Remco2000's Avatar
    Thanks
    12
    Aangezien ik wil gaan beginnen met nachtegalen, wie weet komen ze wel langs waaien bij mij

Maar even serieus, wel erg jammer natuurlijk. Ze hebben het in ieder geval wel super gehad bij u.

Senior lid
    Thanks
    4
    Kan me heel goed voorstellen dat dat heel erg balen is en een rot gevoel geeft maar wie weet melden ze zich weer. Zal voor je duimen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    265
    Inderdaad erg jammer om zo je koppel kwijt te raken.

Ik heb zelf nooit met de gedachte gespeeld om ze los te laten, tijdens de kweek, aangezien er altijd andere soorten bij zitten.
    groeten Ton

Lid
    Thanks
    0
    Dat is wel balen zeg. Maar inderdaad zoals je zegt wel het risico dat je loopt bij het vrij laten.
    Ik durf ze hier niet los te laten omdat ik zelf 3 katten heb en er nog veel meer rondlopen hier.
    Daarnaast heb ik er ook nog andere vogels bij zitten dus word het sowieso lastig.

Pagina 6 van de 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Broedseizoen 2016 japanse nachtegalen
    Door bobbie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 45
    Laatste Bericht: 11-09-2016, 22:38
  2. Broedseizoen 2015 japanse nachtegalen
    Reacties: 43
    Laatste Bericht: 10-07-2015, 16:56
  3. broedseizoen 2014 japanse nachtegalen