Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedseizoen 2017 Japanse nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #46
    Inderdaad jammer, waren de eieren wel bevrucht ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #47
      Ik vraag me dan af of het ook niet met het weer te maken heeft. Het was van de een op andere dag benauwd warmen de volgende dag weer flink afgekoeld

      Opmerking


      • #48
        ik denk dat dat wel meevalt Thee, het was niet heel extreem.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #49
          2 van de 4 waren bevrucht. Eieren open gemaakt en de jongen waren al een paa't dagen dood aan de grootte en kleur te zien.

          Opmerking


          • #50
            Wel jammer. Volgende ronde meer geluk.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #51
              Hallo Ton, ik geef de eerste 2 dagen huiskrekels maat 6 en stap dan over op maat 7 en vanaf dag 8 zelfs op maat 8.

              Overigens gaat het hier ook niet zo lekker meer met de jappen.
              Ik heb hier al een keer melding gemaakt van het feit dat het mannetje meteen na het uitvangen van de jongen de eitjes van het 2e legsel stuk pikte, welnu ,vandaag , een dag of tien later dus heeft hij dat kunstje herhaald bij het volgende legsel, onbegrijpelijk van deze man, want vorige jaar heeft hij dat helemaal niet gedaan. Het valt mij wel op dat hij ongelooflijk fel is en constant als een razende door de voliere vliegt ondanks het feit dat hij al 2 en een halve week geen levend voer meer heeft gehad. Ik heb geen flauw idee waarom hij nu ineens een eierpikker is geworden, maar het valt mij wel op dat hij veel feller is dan afgelopen jaar, terwijl het systeem van voedsel verstrekken identiek is aan vorig jaar.
              Ik hoop niet dat dit zo verder gaat, want dan is het seizoen nu reeds voorbij.

              Opmerking


              • #52
                Dat is niet zo mooi, wat zou je moeten veranderen, om het hem af te leren ?
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #53
                  Ik heb een vraag over het voedsel,

                  Ik geef mijn jap nachtegalen naast appel, ander fruit en meelwormen en nutribird korrels ook univereelvoer en vruchtenpate. Van het universeelvoer wordt niet gegeten. Ik overweeg om het universeelvoer niet meer te geven. Graag verneem ik hoe jullie daarover denken.

                  Opmerking


                  • #54
                    Bij mij eten ze het meest universeel en eivoer.

                    De nutribird korrels en de insectenpate niet of nauwelijks.

                    Wel veel buffalo's, wasmotten en meelwormen.

                    Ook eten ze graag appel en witte druiven.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #55
                      Vandaag zijn de jappen begonnen met het broeden op het 2e legsel na het leggen van het 4e ei.
                      Hopelijk nu meer geluk.

                      Opmerking


                      • #56
                        Vandaag zijn de jappen begonnen met het broeden op het 2e legsel na het leggen van het 4e ei.
                        Hopelijk nu meer geluk.
                        Eergisteren heeft mijn koppel japanse nachtegalen dat ik al anderhalf jaar regelmatig de voliere uit liet de kuierlatten genomen.
                        Of ze gewoon zijn vertrokken of door iemand gevangen zijn. zal ik natuurlijk nooit te weten komen tenzij zij zich de komende weken alsnog melden,maar die kans acht ik niet zo groot.
                        Een jaar of 7 geleden heb ik het ook meegemaakt en dat mannetje kwam 3 weken later alsnog terug maar toen heb ik hem weer laten gaan omdat ze misschien wel jongen hadden in de natuur
                        Nooit meer teruggezien daarna.
                        Van het koppel dat nu is vertrokken heb ik in totaal 14 jongen gekweekt in 4 broedrondes en dat was me nooit gelukt zonder ze vrij te laten omdat het mannetje veel te fel was in mijn kleine voliere. Bovendien was het steeds weer een prachtig gezicht om de vogels overal in de wijk tegen te komen. Ik wist natuurlijk welke risico,s ik nam maar het was het wel waard
                        Neemt niet weg dat ik het wel balen vind dat het nu zo is gelopen, maar ja .......

                        Opmerking


                        • #57
                          Aangezien ik wil gaan beginnen met nachtegalen, wie weet komen ze wel langs waaien bij mij

                          Maar even serieus, wel erg jammer natuurlijk. Ze hebben het in ieder geval wel super gehad bij u.

                          Opmerking


                          • #58
                            Kan me heel goed voorstellen dat dat heel erg balen is en een rot gevoel geeft maar wie weet melden ze zich weer. Zal voor je duimen.

                            Opmerking


                            • #59
                              Inderdaad erg jammer om zo je koppel kwijt te raken.

                              Ik heb zelf nooit met de gedachte gespeeld om ze los te laten, tijdens de kweek, aangezien er altijd andere soorten bij zitten.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking


                              • #60
                                Dat is wel balen zeg. Maar inderdaad zoals je zegt wel het risico dat je loopt bij het vrij laten.
                                Ik durf ze hier niet los te laten omdat ik zelf 3 katten heb en er nog veel meer rondlopen hier.
                                Daarnaast heb ik er ook nog andere vogels bij zitten dus word het sowieso lastig.

                                Opmerking

                                Working...
                                X