Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Verlichting in fotokooi

Junior lid
    Thanks
    0

Verlichting in fotokooi

Ik zou graag wat advies krijgen over de verlichting in een fotokooi. Ik ben al bij een fotozaak geweest, maar die snapte niet helemaal
    dat een 'fototent' niet heel geschikt is voor de meeste soorten kromsnavels en het begrip fotokooi kende hij uiteraard niet, dus wat advies
    van 'ervaringsdeskundigen' leek me toch fijner.

Weet niet de exacte maten, maar dat is ook niet heel relevant denk ik. Het gaat erom dat onze klussers nu (zonder goed overleg) de lampen in de fotokooi
    hebben gemonteerd, op een plek waarvan ik al wel verwachtte dat het niet het gewenste resultaat zou geven: namelijk aan de voorkant van de kooi.
    Ik krijg nu ten eerste geen scherp beeld, en daarnaast schaduwen op de achterwand. Het zijn 2 true light daglicht TL buizen, de sterkte zal ik even moeten nakijken.

De vraag is dus eigenlijk: Wat is de meest ideale plaats voor de verlichting? En is dit genoeg? Ik zat er zelf aan te denken om er nog een lamp met gewone fitting
    (E27 geloof ik?) bij aan te schaffen, maar is dit nodig/handig? Naar mijn idee zal de verlichting vanaf de zijkant/achterkant moeten komen om schaduwen te voorkomen, maar er zijn er hier vast leden die mij hier iets over kunnen vertellen?

De fotokooi is geheel met dichte wanden gemaakt, zonder plexiglas oid, dus de verlichting moet echt vanuit de lampen komen. Tenzij het voor het resultaat écht nodig is om hier iets aan te veranderen, laat ik de wanden het liefste zoals ze zijn. Ook ivm stress voor de vogels heb ik liever niet een wand/dak doorzichtig.

Ik zal straks even kijken of ik wat foto's kan toevoegen, maakt het meedenken misschien iets handiger. Bedankt alvast!

Junior lid Ben1's Avatar
    Thanks
    2
    Hoi Loraine,
    kijk eens op onderstaande link
    Dus zonder lampen fotograferen (( maar wel met statief natuurlijk))
    Voordeel zonder lamp is dat de vogels ook rustig zitten blijven .
    succes, ik hoop dat je er iets aan heb.
    Mvg. Ben

https://www.photofacts.nl/fotografie...fotografie.asp

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Tl daglicht buizen aan je dak bevestigen van voor naar achter. Aan weerszijden van je onderwerp zodat het licht er goed op kan vallen, dus niet te dicht bij het onderwerp.
    De kooi van binnen wit sausen anders trekken de wanden het licht weg.

Aan de voorkant kan je eventueel ook nog een tl plaatsen van links naar recht. Gewoon uitproberen. Het gaat niet altijd zomaar even, dus uittesten.

(De link en advies die Ben1 adviseert gaat t.o.v. de fotokooifotografie helaas niet werken. Dat is lange sluitertijden fotografie en in een fotokooi moet die juist snel zijn.)
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Junior lid
    Thanks
    0
    Bedankt voor de info, ik ga ermee aan de slag!

Soortgelijke onderwerpen

1. Fotokooi?
    Door Lucky in forum Hoe doen jullie het?
    Reacties: 122
    Laatste Bericht: 12-05-2012, 08:52
  2. Fotokooi
    Door sporthal in forum Hoe doen jullie het?
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 15-09-2007, 18:33

Forum Rechten