Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken met overjarige vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweken met overjarige vogels

    Hallo,

    Ik heb een koppel diamantvinken waar ik graag mee wil kweken in de buitenvoliere. Man is van 2016 en de pop van 2012. Nu vroeg ik me af of de pop niet te oud is? Tot welke leeftijd kan ik nog goed kweken met deze vogels, in het algemeen?

  • #2
    Niemand enig idee tot welke leeftijd ik een vogel kan inzetten voor de kweek?

    Opmerking


    • #3
      Voor een diamantduifje nadert ze haar limiet. Kleinere vogels een vijftal jaar. Grotere vogels een tiental jaar. Grotere parkieten 20 jaar. Papegaaien nog veel langer.

      Opmerking


      • #4
        Het gaat om een diamantvink, niet een duifje. Maar als ik het goed begrijp is deze (nu 5 jaar) dus niet meer geschikt voor de kweek?

        Opmerking


        • #5
          denk dat het wel kan ik heb hier nog een barmsijs pop van 7 jaar waar ik verleden jaar 11 jongen van had
          Europese Cultuurvogels

          Opmerking


          • #6
            Het proberen waard zou ik zeggen.

            Opmerking


            • #7
              Ligt ook aan de conditie waarin de vogels beginnen aan het broedseizoen. Je zal, vooral de pop, goed in conditie moeten krijgen.
              Bekijk mijn vogels op:

              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8
                Oke dan ga ik het denk ik proberen met deze pop! Hopelijk wil ze nog een paar jaar jongen grootbrengen.

                Opmerking


                • #9
                  Mijn oudste koppel kapoetsensijsjes gaat nu het 6de broedjaar in.
                  Beide vogels zijn 7 jaar oud.
                  Vorig jaar hebben ze nog 2 nestjes gedaan.
                  Beide vogels zijn nog goed in conditie.
                  Dus ik zou zeggen gewoon doen.
                  groetjes
                  Heidi

                  Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk Bericht
                    Hallo,

                    Ik heb een koppel diamantvinken waar ik graag mee wil kweken in de buitenvoliere. Man is van 2016 en de pop van 2012. Nu vroeg ik me af of de pop niet te oud is? Tot welke leeftijd kan ik nog goed kweken met deze vogels, in het algemeen?
                    [COLOR="#0000FF"]Voor wat het waard is
                    Ik kocht een pop bruinborstrietvink die toen 6 jaar was.
                    De opinie was die is totaal leeg gelegd en versleten.
                    Na een jaar rust en herstel vooral verenpak , gewoon aan de gang gebracht.
                    Resultaat was dat ze zelf prima kweekte met een jonge man en goed de jongen grootbracht.
                    Op 9 jaar weg gedaan omdat het wel niet zou duren.
                    Ondertussen had ze hier een leuke stam aan nazaten gegeven.

                    Eerder vernam ik van een tropenkweker die een koppel spitsstaarten had op leeftijd.
                    Ik meen dat die 7 jaar haalden.
                    Wat eierstokken betreft die hebben nog wel meer ei follikels op voorraad.
                    Gewoon proberen dus denk ik ervan
                    [/COLOR]

                    Opmerking


                    • #11
                      Bedankt voor alle reacties! Dan ga ik het gewoon proberen.

                      Opmerking

                      Working...
                      X