Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 56

Onderwerp: Mijn zebravinken

Senior lid Remco2000's Avatar
    Thanks
    8
    Als ik het goed begrijp hou je er 2 en gaat e 1 weg toch? Nu heb ik al een poos geen zebravinken meer en weet er ook niet super veel van maar er was iets met het kweken van witte zebravinken. Wit op wit zou niet goed zijn of zoiets dus dan zou ik de witte en grijze houden. Misschien even op google zoeken of misschien dat iemand anders hier meer over weet te vertellen.

Senior lid
    Thanks
    4
    Neen Remco ik doe ze nog niet weg. Ze verstaan elkaar echt goed. Ik heb ooit, zebravinken gescheiden vrouwtjes en mannetjes appart, met het gevolg dat er een paar zaten te treuren en zelfs stierven.

Senior lid Remco2000's Avatar
    Thanks
    8
    Ah oké, wel leuk dat ze het zo goed doen. En als ze nog is eitjes leggen en je wil graag dat ze uitkomen. Als er dan weer 9 liggen haal er dan 3 of 4 weg. Dan worden ze beter bebroed en past het onder de vogel.

Senior lid
    Thanks
    4
    Remco een vraagje : mag ik de vogel dan wegjagen ?

Senior lid
    Thanks
    4
    Ik ben nog steeds in het bezit van de drie. Momenteel zit een witte op een nest van 4 eitjes, in het ander nest zitten de wildkleurige met een witte op 5 eitjes. Die delen een nest. Soms is er tussen de pop van het ene nest en een pop van het andere verbaal ruzie. Maar doorgaans is het er rustig.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    257
    En wanneer verwacht je jongen ?
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    4
    Ik denk het niet. Want als een vogel per dag slechts 1 ei kan leggen, zal het ei van de zogenaamde man zijn. Dus wordt de man een pop. Tenzij ze bevrucht werden door de Bichenow's.

Senior lid
    Thanks
    4
    Dat zal ook waarschijnlijk de reden zijn dat mijn drie zebravinkjes bij elkaar konden blijven. Maar naar het schijnt is het toch niet aangeraden drie poppen te houden. Ze willen broeden en zouden vroeg of laat in legnood kunnen vallen. Dus zoek ik nu een oplossing voor binnen een maand. Ofwel kies ik om een koppel te houden, ofwel neem ik enkel mannetjes. Maar denk dat ik toch eens wil jongen.

Senior lid
    Thanks
    4
    Ik heb zoal jullie misschien nog weten, drie zebravinken. Twee witten en een wildkleurige. Ze waren van Dit jaar 2017. Een van de witten moest een man zijn. 'Hij heeft een rode snavel, maar zingt niet en legde ook geen eieren' Op internet gaan zoeken of het mogelijk was dat een man niet zingt.
    kreeg als antwoord : zebravinken leren zingen van hun vader. 1. Komt de vader te sterven, leert het jong van oudere broers. (Heeft geen oudere broers) 2. Om te weten of een man zingt, van pop of poppen verwijderen en hij zal zingen (dit had ik nog niet gedaan)
    Deze man mocht bij beide vrouwen op het nest zitten zonder problemen. De vrouwen konden af en toe verbaal bekvechten wie de man op nest kreeg. Maar er kwamen geen jongen. Rustperiode ingelast. Tot de witte man veren begon te plukken. Teken dat ze een nest willen, niet ? Dus nu zit ik met mooie eitjes en wacht af. Geloof er niet erg in hoor. Denk meer en meer, geen man maar pop.

Senior lid
    Thanks
    4
    Laatst gewijzigd door Loeky; 12-07-2017 om 19:22.

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Mijn zebravinken (en japjes)
    Door Troetelduifje in forum Zebravinken
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 13-10-2014, 08:33
  2. mijn zebravinken filmpje
    Door harold741 in forum Zebravinken
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 27-06-2013, 22:41
  3. Mijn eerste zebravinken
    Door jerilo in forum Zebravinken