Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn zebravinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Ik dacht dat zebravinkjes graag een bad namen. Ondanks het feit dat het badje er hangt, nemen ze er geen. Ze drinken ervan ook al heb ik een fles met water hangen. Nu de fles is een kwestie van tijd denk ik. Maar hoe leer je nu een zebravink een bad te nemen ?

    Opmerking


    • #32
      Misschien moet je het eens voordoen? *grijns*

      Gewoon wekelijks hangen, ze zullen het misschien nooit doen, maar als ze de nood voelen, moeten ze de kans krijgen. Bij mij zijn er koppels die zich dagelijks spoelen in hun drinkbakje en anderen blijven ver uit de buurt van open water. Ik merk wel dat ze vaker en vaker spoelen naarmate ze aan het nestelen zijn.

      Opmerking


      • #33
        lol. Ik vroeg me af of de bichenow het hen kunnen leren. Maar na een tijdje als ook het deurtje van de zebravinken open mogen. Ik dacht dat het voornaam is voor hun veren. Om net als bij eenden het vet over vleugels te slaan zodat druppels er gemakkelijker afvloeien. Zal dan verkoudheden vermijden.
        Al zitten ze bij mij wel binnen.
        dak lekt voorlopig niet. Zal dan maar hopen. Dat wassen in drinkbakje wou Kerst ook eerst doen. zolang ze niet dronken aan fles gaf ik hen dit. Maar hij heeft het snel afgeleerd.

        Opmerking


        • #34
          Het verbaast mij dat je 1 man en 2 poppen hebt genomen. Daar is de ruimte veel te klein voor. Als de broedperiode gaat beginnen wordt het knokken tussen de twee poppen. In een huiskamer gaan ze toch met het licht mee, dus dat gaat niet lang meer duren... Dat er nog man bijkomt maakt het alleen maar erger. 2 koppels is sowieso geen goede combi en zeker in een dergelijk kleine ruimte gaat dat gevechten opleveren.
          Bekijk mijn vogels op:

          http://papegaaiamadine.webnode.nl/

          Opmerking


          • #35
            Wel Hans ik had een witte man of pop met een gekleurde maakte niet uit. Maar hij kwam met een witte koppel en een grijze. Van de winkelier weet ik dat hij het verschil tussen de man of pop niet zag. Voor ons is het ook al moeilijk ze uiteen te halen. Dus wacht ik af om duidelijkheid te krijgen tussen de vogels. Ik wou deze keer niet varen zoals met de Bichenow's. Twee mannen en dan kon ik het niet over mijn hart krijgen die ene die zoveel bij mij had moeten leren weer terug te doen. Dus kijk ik nu hoe alles verloopt. Ik mag altijd eentje terug doen. Vond het voor mijn beter dan dat ik nadien weer met een te jonge vogel zit.

            Opmerking


            • #36
              Wel het zou kunnen dat ze wel een bad nemen als je niet kijkt of op een grotere afstand gaat staan. Zebravinken baden ontzettend graag dus geef ze gewoon elke dag een bad en dan zullen ze er wel in gaan wanneer ze zelf zin hebben.
              Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

              Opmerking


              • #37
                Ik begrijp niet waarom je altijd naar die winkelier gaat, tenzij het vrienden zijn. Rechtstreeks bij een fokker ben je goedkoper gediend, ken je de achtergrond van de vogels en door de vererving weten ze vaak al het geslacht nog voor het uiterlijk zichtbaar is ... Dan hoef je er ook geen drie te kopen, want zoals ik jouw verhalen lees, is de kans klein dat je het emotioneel aankan er eentje weg te doen ...

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Heusnoorn Bekijk Bericht
                  Ik begrijp niet waarom je altijd naar die winkelier gaat, tenzij het vrienden zijn. Rechtstreeks bij een fokker ben je goedkoper gediend, ken je de achtergrond van de vogels en door de vererving weten ze vaak al het geslacht nog voor het uiterlijk zichtbaar is ... Dan hoef je er ook geen drie te kopen, want zoals ik jouw verhalen lees, is de kans klein dat je het emotioneel aankan er eentje weg te doen ...
                  Mijn idee Heusnoorn. Loeky zal in ieder geval van 1 pop afscheid moeten nemen, want dat wordt vechten tijdens de broedtijd in het te kleine kooitje.
                  Bekijk mijn vogels op:

                  http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                  Opmerking


                  • #39
                    [COLOR=#333333]Ik begrijp niet waarom je altijd naar die winkelier gaat, tenzij het vrienden zijn. Rechtstreeks bij een fokker ben je goedkoper gediend, ken je de achtergrond van de vogels en door de vererving weten ze vaak al het geslacht nog voor het uiterlijk zichtbaar is ... Dan hoef je er ook geen drie te kopen, want zoals ik jouw verhalen lees, is de kans klein dat je het emotioneel aankan er eentje weg te doen ...

                    ik ken hier bij mij in de stad slechts twee plaatsen waar ik aan vogels kan komen. De ene op 1 km en de andere ongeveer2 km. als ik op internet zoek. Zijn ze allen veel verder. Daar moet ik ofwel een taxi , bus of trein voor nemen. Ze zouden me sowieso duurder komen te staan. De winkelier verzorgd de dieren goed hoor. Propere kooien, voldoende eten. Dagelijks zijn ze ermee bezig. Daar is niets mis mee en hij haalt ze van een kweker. Vergeet dat niet.

                    Voor de emotie hoef je je echt geen zorgen maken. Ik kan voor het goed van de dieren bergen verzetten. Afstand van hen doen zit daar ook in begrepen.

                    @Hans v : als het zo ver is zal ik me van eentje ontdoen. Maar in het boek De Zebravink staat geschreven dat de grootte van een kooi niet toedoet voor zebravinken. (Dat boek heb ik nu even in huis). Van de moment dat er eentje opzij geschoven wordt, zal ik ze vangen en naar de winkel doen. Dat mag ik van hen.[/COLOR]

                    Opmerking


                    • #40
                      Al een tijdje niets Van me laten horen. Gewoonweg omdat ik de trio observeerde, vooral omdat ik wou weten welk van de twee poppen ik me zou ontdoen in gegalvaniseerd nood.
                      nou ze zijn nog steeds met drie. Hun verstandhouding is prima. De twee poppen en een man hebben een nest gedeeld en samen legden ze negen eieren. Om de beurt gingen ze broeden en eten. Maar ik denk dat de eieren niet bevrucht zijn. binnenkort doe ik het nest weer weg.
                      de wildkleurige ging het meest van het nest want ze bezat een grote onderzoekingsdrang. De twee witten bleven er graag in. Het mannetje nog meer dan het popje.

                      Opmerking


                      • #41
                        Als ik het goed begrijp hou je er 2 en gaat e 1 weg toch? Nu heb ik al een poos geen zebravinken meer en weet er ook niet super veel van maar er was iets met het kweken van witte zebravinken. Wit op wit zou niet goed zijn of zoiets dus dan zou ik de witte en grijze houden. Misschien even op google zoeken of misschien dat iemand anders hier meer over weet te vertellen.

                        Opmerking


                        • #42
                          Neen Remco ik doe ze nog niet weg. Ze verstaan elkaar echt goed. Ik heb ooit, zebravinken gescheiden vrouwtjes en mannetjes appart, met het gevolg dat er een paar zaten te treuren en zelfs stierven.

                          Opmerking


                          • #43

                            Opmerking


                            • #44
                              Remco een vraagje : mag ik de vogel dan wegjagen ?

                              Opmerking


                              • #45
                                Ik ben nog steeds in het bezit van de drie. Momenteel zit een witte op een nest van 4 eitjes, in het ander nest zitten de wildkleurige met een witte op 5 eitjes. Die delen een nest. Soms is er tussen de pop van het ene nest en een pop van het andere verbaal ruzie. Maar doorgaans is het er rustig.

                                Opmerking

                                Working...
                                X