Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2017~Remco2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Op het moment zijn er 3 jonge kapoetsensijsjes, ze doen het erg goed. Ook 1 mozambiquesijsje dus ik ben al erg tevreden.
    Het blauwfazantje heeft ook haar 1e ei gelegd dus ben benieuwd.

    Wat afgelopen week bij het oranjekaakje gebeurde met slechte eitjes heeft het tijgervinkje nu ook, ik heb een pot met calcium besteld dat op te lossen is in water. Ben benieuwd of dit wat verbetering brengt.
    Maar dit is nog niet binnen dus heb net water met honing en sepiapoeder gemengd hopen dat het het tijgervinkje zo wat makkelijker afgaat want dit is niet zo fijn voor ze lijkt me.

    Opmerking


    • #17
      Leuk dat er jonge kapoetsensijsjes zijn Remco. Succes er mee.

      Wat betreft de slechte eitjes van je andere vogels.
      Toen ik Afrikaantjes had, kwam dit bij mij ook veel voor. Meestal was het dan te fris.
      Wat ik deed was de schalen van een hard gekookt eitje verpulveren in een stenen vijzel. Het wordt dan poeder.
      Dit poeder kun je overal onder doen, bij de kiezeltjes of onder het ei voer.
      Het helpt wel wat om de kwaliteit van de eitjes te verbeteren.
      groetjes
      Heidi

      Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #18
        Bedankt, en ja ik vindt het wel vreemd de andere vogels lijken nergens last van te hebben.

        Gisteren zijn en paaskuikentjes uitgekomen. 8 kleine kwarteltjes, 4 gele en 4 bruine.

        Opmerking


        • #19
          Ondanks dat het weer zo slecht is gaat het met alle jongen gelukkig nog goed. De 3 kapoetsen groeien als kool en vliegen voor het einde van de maand uit als het goed is. Het Mozambique sijsje lijkt wat achter te blijven. Ziet er nog vrij klein uit naar mijn idee. Verder wordt er door de andere vogels nog steeds gebouwd aan nesten. En er zijn nog 6 kwartels over niet verkeerd dus. 2 gingen helaas de 1e dag dood.

          Opmerking


          • #20
            Goed en slecht nieuws, ik zal maar beginnen met het slechte. Het mozambiquesijsje heeft het niet gered, liep enorm achter het had zo'n beetje uit moeten vliegen. Maar gelukkig ook veel goed nieuws, er zijn 2 kapoetsensijsjes uitgevlogen 1 pop en 1 man zo te zien, en de man( het jong) is enorm fel begint al te schreeuwen zodra je hand ook maar in de buurt komt. Het popje echter kun je gewoon oppakken en blijft rustig zitten, dit levert uiteraard wat leuke foto's op. Moeder is ook al begonnen met een nieuw nest, al 2 eitjes. Ook zitten de blauwfazantjes te broeden op 3/4 eitjes.

            Opmerking


            • #21
              leuk remco
              Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

              Opmerking


              • #22
                Goed nieuws, gisteren is het 1e blauwfazantje uitgekomen en vandaag het 1e kapoetsensijsje van de 2e ronde, beide koppels hebben 4 eitjes dus hopelijk volgen er nog een paar. Fingers crossed

                Opmerking


                • #23
                  Mooi man, wat voor levend voer geef je ?
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #24
                    Ik heb een muur vol klimop daar krioelt het van de beestjes, vooral bladluizen nu. Een leuk gezicht om ze daarin bezig te zien. Ik ga ook regelmatig even op zoek naar wat spinnetjes de blauwfazantjes zijn er verzot op. De buffalos en pinkies komen uit de diepvries.

                    Opmerking


                    • #25
                      Je kan ook fruitvliegjes lokken met wat fruit afval.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                        Je kan ook fruitvliegjes lokken met wat fruit afval.
                        staat een leuk voorbeeld van in het laatste blad van 'ONZE VOGELS" een pot met een banaan er in en gaas er over.
                        Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

                        Opmerking


                        • #27
                          Ja, klopt alleen het aantal fruitvliegjes nu is wel heel weinig. Als het nou even lekker warm blijft wil het wel ja.

                          Opmerking


                          • #28
                            Inderdaad, het lukt alleen bij warmer weer.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #29

                              Opmerking


                              • #30
                                Dat is mooi Remco, het is een leuke soort om te kweken.......
                                groeten Ton
                                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                                Opmerking

                                Working...
                                X