Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogels allemaal dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogels allemaal dood

    Hallo allemaal,
    Vorig jaar heb ik een topic aangemaakt op dit forum i.v.m. het overlijden van alle vogels (zebravinken + kanaries) aangezien het hok nu al maanden leeg staat en wij in het voorjaar het misschien toch nog eens willen proberen, wil ik eerst kijken hoe ik het kan voorkomen dat er weer vogels dood gaan.

    Op welke manier gingen ze dood?

    wij hadden telkens een koppeltje in het hok, en na gemiddeld 1 a 2 maanden gingen ze dood
    Bol zitten
    Verenpak zag er minder goed uit

    Sommige vogels hadden helemaal geen symptomen en lagen plotseling dood in het hok, soms een uur nadat ze nog vrolijk rondvlogen.

    2x een koppeltje kanaries gehad, zij hebben ongeveer 4 maanden geleefd, op dezelfde wijze overleden.

    Ik ga even proberen om een foto van de kooi te plaatsen, zodat jullie misschien tips kunnen geven
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by Roosie1995; 09-03-2017, 13:07.

  • #2
    Tocht zou het kunnen zijn. Daar kunnen vogels niet goed tegen. Maar misschien beter afwachten wat de grote kenners hiervan zeggen.

    Opmerking


    • #3
      Mijn eerste reactie is ook tocht.
      Zeker op de plek waar die hangt.
      En ik ook geen plek zie waar ze tocht vrij kunnen schuilen.

      mvg ronald

      Opmerking


      • #4
        Ik zou gelijk die terras verwarmer weghalen.

        Opmerking


        • #5
          Ik veronderstel dat die terrasverwarmer op gas werkt? Zoek maar eens op het internet wat het verband is tussen kanaries en mijnwerkers ...

          Opmerking


          • #6
            Even ter info: de terrasverwarmer staat daar ivm de winter die staat nooit op die plek wanneer de vogels erin zaten (veel verder weg)

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldp Bekijk Bericht
              Mijn eerste reactie is ook tocht.
              Zeker op de plek waar die hangt.
              En ik ook geen plek zie waar ze tocht vrij kunnen schuilen.

              mvg ronald
              Boven in het hok zit een ruimte die helemaal tochtvrij is. De vogels kunnen door een gat vliegen en dan komen ze daar. Er zit een plaat in het hok.

              Opmerking


              • #8
                Maakten de vogels ook daadwerkelijk gebruik van de ruimte bovenin? Hangt de kooi volop in de zon? want dan zou het oververhitting kunnen zijn.

                groetjes fons
                Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                uit het restant de rest van het land.

                Opmerking


                • #9
                  Die heater viel mij ook meteen op. Je geeft aan dat ie normaal verder weg staat van de kooi. Heeft ie wel ooit aangestaan terwijl je de vogels had? Het gas kan inderdaad dodelijk zijn, maar ook het enorme verschil in temperatuur als ie wel en niet aanstaat is ook dodelijk.

                  Verder brengt een kleine buitenkooi ook het risico op tocht met zich mee (ook al genoemd). Vogels hebben geen plek om ergens beschut te zitten of benutten deze plek niet. Ook oververhitting door direct zonlicht is een risico.

                  Wat ik me nog afvroeg, gingen de beide vogels telkens tegelijk dood? Of ging eerst eentje dood en een tijd later pas de tweede?

                  Opmerking


                  • #10
                    De meeste vogels gingen door het gat. De vogels gingen niet tegelijk dood hier kon 1 a 2 maanden tussen zitten. Wat betreft de heater die stond echt aan de andere kant van het balkon (groot balkon!) en ging zelden.

                    Opmerking

                    Working...
                    X