Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke vogel voor mij?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke vogel voor mij?

    Hallo ik ben Pascal 13 jaar en het lijkt mij leuk om een parkiet/papegaai aan te schaven.
    Ik heb al 2 keer kippen uitgebroed dus hbe ik enigszins ervaring met tam maken.
    Ik moet nog een kooi kopen.
    Ik wil de kooi op mijn slaapkamer gaan zetten en ik heb al gelezen dat ik dan met mijn raam open moet slapen i.v.m. stof.
    Ik wil een vogel die heel tam kan worden en heel goed luisterd zodat ik met hem naar buiten kan en zodat hij als ik thuis kom konstant op mijn schouder/hand kan zitten en bij mij kan zijn (een band tussen ons dus).
    Ik heb voor en na school genoeg tijd en mijn ouders kunnen er ondertussen ook bij zijn.
    Als de vogel kan praten lijkt het me wel vet.
    Hij mag niet schel schreeuwen maar geluid mag wel.
    ik heb een budget rond de 100 euro voor de vogel.
    En raden jullie mij dan aan om een jong vogeltje te kopen bij een kweker of om eitjes te kopen en zelf uit te broeden (daar heb ik dus al ervaring mee).
    En zal ik dan een papegaai/parkiet of kanarie nemen?
    Mvg Pascal

  • #2
    Hallo Pascal.
    Jonge parkieten en jonge kippen kun je helaas niet vergelijken. Jonge kippen kunnen meteen zelf eten en hebben veren. Jonge parkieten worden naakt geboren, hebben daarom een broedmachine nodig om hem warm te houden. Je moet ze daarom ook ieder uur verschillende keren voeren. De hele dag door. Zelfs in de nacht.
    Je kunt dus niet een jonge parkiet zelf uitbroeden.

    Je kunt wel aan een kweker vragen wanneer hij jonge vogels heeft. Misschien mag je dan al wel een paar keer op bezoek komen zodat de parkiet van jongs af aan aan je kan wennen.

    De meeste papegaaien kunnen toch wel aardig schreeuwen. Degene die minder schreeuwen zijn kakarikies en grasparkieten

    Opmerking

    Working...
    X