Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloed en staart weg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bloed en staart weg

    Sinds eind vorige week is een van m'n zebravink poppen haar staart kwijt en heeft een bloederige achterste. Ik heb het even aangekeken en vandaag de pop toch maar apart gezet omdat ik in het nachthok hier en daar wat bloedspatten tegenkwam en ik merkte dat de andere zebravinken dat rood wel aantrekkelijk vonden. In eerste instantie denk je dan aan ongedierte maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk omdat alles rondom is afgezet met muizengaas. Heeft iemand tips hoe ik er voor kan zorgen dat de pop weer snel opknapt?
    Alvast dank voor de reacties

  • #2
    In elk geval apart houden van de rest. Wat extra vitaminen door het water. De eerste dagen haar achterste een beetje insmeren met vaseline misschien? Verder is het gewoon afwachten denk ik.

    Opmerking


    • #3
      Wel apart zetten, andere vogels gaan er aan pikken.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Dank voor de reactie Jelmer en Ton. De pop zit apart in een broedkooi en heeft in ieder geval rust;ze is in ieder geval nog actief en eet en drinkt goed. Vraag me nog steeds wel af hoe het kan.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            [COLOR="#0000FF"]
            Zit onderaan de pikorde.[/COLOR]

            Opmerking


            • #7
              Dat is dan zowel letterlijk als figuurlijk zo. Is hiervoor een oplossing te bedenken? Om de pop de rest van haar leven in een broedkooi te laten vind ik ook weer zo sneu.

              Opmerking


              • #8
                Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                Vergeet niet te kijken op mijn site!
                http://birdbreeder.simpsite.nl/

                Opmerking


                • #9
                  Dat is zeker een goed idee. Vraag me dan weer af of er een andere pop onder aan de pikorde komt met mogelijk ook weer verwondingen

                  Opmerking


                  • #10
                    Spay de pop eens met anti pik

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik kende het niet. Het proberen waard. Dank voor de tip

                      Opmerking

                      Working...
                      X