Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kakariki kooi inrichten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kakariki kooi inrichten?

    ik ben van plan binnenkort een koppel kakariki's te kopen, nu wil ik dus de kooi inrichten, maar ik heb daar een paar vragen over.

    de kooi is 79x67,5x167

    hoe dik moeten de zitstokken ongeveer zijn? ik kan nu op mijn werk zowel berken als wilgentakken krijgen. maar rondom welke diameter moet ik kijken? takken varieren namelijk nogal van takken van een mm of 6 tot (bij beuken) stammen van een halve meter. ik gok zelf op varieren van 1,5 tot 4 cm.

    hoe hang ik takken uit de natuur op? ik gok dat ze touw doorknagen, maar ijzerdraad kan weer scherpe punten hebben.

    hoe vol moet ik het hangen met speeltjes? ik vond ergens anders de tip om wat kattenspeelgoed op de bodem te leggen, en verder niet al teveel op te hangen. maar wat is teveel?

    ik heb van mijn aquarium nog filterzand liggen. 0.71-1.25mm diameter. is dit geschikt als bodembedekking? (nog een kilo of 40 liggen, en ik gebruik het verder toch niet.)

    ik was ook van plan kruiden op te kweken in mijn vensterbank (peterselie/munt/etc) zou ik die gewoon met pot en al in het hok kunnen zetten of raden jullie aan om het af te knippen en op te hangen? uiteraard verwacht ik niet dat ze er levend uit komen.
    Met vriendelijke groet,
    Thijmen van Kooten

  • #2
    Toen ik nog kakarikis had deed ik in de uiteinden van de stok een schroef dan kan je ze zo in de tralies/gaas hangen en snel verversen

    Dikte kan je mee varieren dus verschillende maten ophangen
    Ik had meestal tussen de 1 en 5 cm
    En ik had alleen wilgen takken
    Europese Cultuurvogels

    Opmerking


    • #3
      ik zat met berken en beukentakken te denken dat de zijtakken wel leuk konden zijn, die hebben de wilgentakken niet echt. (knotwilg snoeisel)

      goed idee die schroeven, donderdag maar eens aan de slag.
      Met vriendelijke groet,
      Thijmen van Kooten

      Opmerking

      Working...
      X