Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke vogel voor mij?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke vogel voor mij?

    ik ben rond aan het kijken voor een leuke vogel, en kom er nog niet helemaal uit wat nu de leukste is.

    [COLOR=#333333]een vogel die niet schreeuwt, dus geluid mag wel maar de meeste parkieten/papegaaien kunnen behoorlijk lawaai maken.[/COLOR]
    [COLOR=#333333]niet te moeilijk om te houden, maar wel wat uitdaging om te kweken.[/COLOR]
    [COLOR=#333333]passen in een kamervoliere van 100x76x182 cm. tralieafstand 11mm (ik zou hoger kunnen gaan maar niet breder of dieper.)

    gedrag is bij mij belangrijker dan uiterlijk. ik heb liever een vogel die er niet uitziet maar veel interessante dingen doet, dan een mooi gekleurd vogeltje dat 2 keer per dag naar de voerbak springt en voor de rest niks doet.

    wat ik tot nu toe heb dat zou kunnen:
    Mexicaanse roodmussen.
    st helenafazantjes
    tijgervink
    goudbuikje
    bruinborst rietvink
    gele rietvink
    bichenows astrild

    van de tijgervinken heb ik al gehoord dat meerdere mannen niet goed gaat, van de rest zou ik dat niet weten.

    mijn voorkeur gaat nu uit naar mexicaanse roodmussen of st helenafazantjes, maar in de laatste paar dagen vond ik steeds weer andere leuke soorten.
    wat mij ook heel leuk lijkt is een wever maar ik kon er geen vinden die in mijn kooi zou passen.[/COLOR]
    Met vriendelijke groet,
    Thijmen van Kooten

  • #2
    Kijk eens naar de kapoetsensijs. Mooie, rode kleur en een aardig zangertje. Daarbij zijn Amerikaanse sijzen actieve vogeltjes. Ook de papegaai amadines zijn zeer actief. Die zitten bijna niet stil.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Aeonir Bekijk Bericht
      wat ik tot nu toe heb dat zou kunnen:
      Mexicaanse roodmussen.
      st helenafazantjes
      tijgervink
      goudbuikje
      bruinborst rietvink
      gele rietvink
      bichenows astrild

      Opmerking


      • #4
        sowieso wilde ik maar 1 soort houden, en die bruinborst rietvinken hadden de derde plek. mexicaanse roodmussen waren een twijfel geval of het zou kunnen maar blijkbaar niet. (eerder al vastgesteld dat goudmussen niet konden)

        hoe zou ik voor bruinborst rietvinken alles het beste in kunnen richten? zijn er bijvoorbeeld levende planten die het in een binnenvoliere goed doen?
        Met vriendelijke groet,
        Thijmen van Kooten

        Opmerking


        • #5
          Bij mij hebben de bruinborst rietvinken de klimop gesloopt.

          Opmerking


          • #6
            ik ben door mijn ouders aan het twijfelen gebracht, zij hadden het over een aantal parkieten die niet veel lawaai maken. (vooral Neophema's)

            dus een paar nieuwe soorten:
            splendid parkiet
            bourke parkiet
            catharina parkiet
            swift parkiet

            naar wat ik lees zijn de bovenste 3 heel rustig, en van de onderste kan ik niet vinden hoeveel lawaai hij maakt. ze zouden allen goed tam te maken zijn, waarbij de splendid en bourke het meeste tijd kosten.
            als de swift redelijk stil is blijft alleen een lastige dieet over. niet heel ingewikkeld, maar mocht iemand tijdelijk moeten voeren als ik een keer een weekend weg ben. (gebeurt zelden) is het moeilijker dan gewoon zeggen dat ze de bakjes opnieuw moeten vullen.

            ik heb elke dag de tijd om ze los te laten vliegen, de meeste dagen zouden ze zelfs een uur of 10-15 los kunnen. (ik heb letterlijk meer tijd dan ik kan vullen.)
            Met vriendelijke groet,
            Thijmen van Kooten

            Opmerking


            • #7
              nog een toevoeging aan de mogelijkheden: kakariki's.
              waarom zijn er zoveel leuke vogels en heb ik zo weinig ruimte...
              Met vriendelijke groet,
              Thijmen van Kooten

              Opmerking


              • #8
                Kakariki's brengen zeker leven in huis, het zijn unieke vogels. Ze roepen wel vaak, maar het is een aangename roep die lijkt op een mekkerende geit.

                Opmerking


                • #9
                  ik kreeg op facebook ook al te horen dat kakariki's goed zouden kunnen. hebben ze net als veel parkieten het liefst de kooi vol met speelgoed of liever meer ruimte? (maakt trouwens kleur veel uit bij speelgoed?)
                  Met vriendelijke groet,
                  Thijmen van Kooten

                  Opmerking

                  Working...
                  X