Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23

Onderwerp: Witborst zebravinken

Geduld, soms duurt het wat langer. Je hoort ze nog steeds schreeuwen om voedsel en ziet dat ze door hun ouders worden gevoed door de nestopening?
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    28
    Ja ik hoor ze nog duidelijk bedelen om voedsel! Ze leven dus nog wel. Vind het alleen opvallend. In de voliere vlogen de zebravinken meestal na ruim 2 week al uit. Nu in de broedkooi wordt dat dus ruim 3 week, een aanzienlijk verschil.

Senior lid
    Thanks
    28
    Zojuist alle drie de jongen even uit het nest! Half uurtje later zaten ze allemaal weer keurig in het nestkastje. Maar ze zagen er heel mooi uit

Mogelijk hebben ze al eerder het nest verlaten en zijn zij daarna weer teruggekeerd naar het nest. Al heb jij dat alleen niet gezien. Maar goed het gaat nu goed in ieder geval, dus met een week over 2-3 zullen ze wel zelfstandig zijn.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    28
    Dat vermoeden heb ik ook! Vandaag vliegen alle 4 de jongen mooi door de kooi heen. Gaat dus goed!

Klopt het trouwens dat ik uit twee witborst ouders alleen witborst jongen kan kweken? Of kan ik hier nog andere kleurslagen uit krijgen?

Senior lid
    Thanks
    47
    Sowieso zijn de jongen minimaal witborst. Maar het kan ook witborst gecombineerd met andere mutaties zijn, afhankelijk of de vader of de vader en moeder nog splits hebben zitten. Stel dat de vader split bruin is, dan kan je ook witborst bruin kweken.

Senior lid
    Thanks
    28
    Oke, kan ik aan het jeugdkleed ook al zien welke kleur de jongen hebben? Of moet ik het gewoon afwachten tot ze op kleur zijn.

Senior lid
    Thanks
    47
    Ze veranderen niet meer van kleurslag. Ze krijgen enkel nog wangvlekken, flankstrepen en dergelijke als het mannetjes zijn.

Senior lid
    Thanks
    28
    Gaat heel goed met de jongen! Ze zijn zelfstandig en beginnen langzaam wat kleur te krijgen. Ouders zijn inmiddels al weer bezig met een tweede ronde.

Ik wil de jongen niet zelf houden (helaas geen ruimte), dus als iemand interesse heeft even kijken of vogelmarkt.net

Senior lid
    Thanks
    28
    Het koppel zit alweer een tijdje te broeden! Ongeveer 10 dagen geleden zaten ze op 4 eieren. Vandaag even controle gedaan, en nu lagen er 7 eieren! Ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen.

Soortgelijke onderwerpen

1. kweek witborst grijs zebravinken
    Door wilco van der hoog in forum Zebravinken
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 19-06-2012, 18:12
  2. witborst zebravinken kweken
    Door piek in forum Zebravinken
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 06-05-2010, 08:46

Forum Rechten