Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Nieuwe volière

Senior lid JohanPG's Avatar
    Thanks
    0

Nieuwe volière

Afgelopen zomer ben ik verhuisd, wat betekent dat het tijd is voor een nieuwe volière. Na het jaren met een prachtige, grote volière gedaan te hebben zal ik nu genoegen moeten nemen met een kleiner exemplaar. Dit omdat er anders simpelweg te weinig ruimte in de tuin overblijft. Ik houd overigens wel ruimte om hem eventueel iets uit te breiden op termijn.

De volière krijgt een afmeting van in totaal ca 3,50 x 1,20m. Hiervan neemt de vlucht ca. 2,00m in beslag. De overige ruimte wordt opgedeeld in nachthok, gecombineerd met opslag voor voer e.d. Dus een tweedeling in het nachthok.

Aangezien vrijwel al mijn vogels verkocht zijn heb ik mijn oog nu laten vallen op cultuurvogels. Wat het precies gaat worden weet ik nog niet.

Het wordt een vrij simpele constructie. Alleen over het dak ben ik nog niet helemaal uit hoe ik het afschot erin krijg.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    we zijn benieuwd....
    groeten Ton

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    Erg net ontwerp! zorg er wel voor dat je hem richting de zon zet, met een dicht dak en dichte zijkanten moet je wel voorkomen dat het te donker wordt. Ik weet natuurlijk niet hoe licht je tuin is, maar zeker als je er planten in wilt zetten, zal je er toch rekening mee moeten houden.

EC vogels is niet helemaal mijn ding, maar een koppel kleine goudvinken (niet die grote... ), kneuen of kepen zou ik best zien zitten.

Senior lid JohanPG's Avatar
    Thanks
    0
    Hij staat in een tuin op het zuiden, met opening wanden aan de west en noordkant zodat ik er vanuit huis en het terras goed zicht op heb. Vanaf een uur of 12 staat de zon wel zo dat hij de vlucht in begint te schijnen lijkt mij.

Soortgelijke onderwerpen

1. Nieuwe voliere
    Door vogelfan in forum Buitenshuis
    Reacties: 173
    Laatste Bericht: 28-01-2014, 16:11
  2. Nieuwe voliere
    Door Dakota in forum Buitenshuis
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 30-07-2012, 11:27
  3. nieuwe voliere
    Door henkied in forum Buitenshuis
    Reacties: 26