Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Insecten lokken

Junior lid
    Thanks
    0

Insecten lokken

Ik ben begonnen met het natuurlijk kweken van kwartels en patrijzen en vroeg me af of iemand een slim idee had insecten te lokken in de hokken (of ergens anders en dan verplaatsen). Zat zelf al te denken aan wat stro tussen het struikgewas leggen en op een gegeven moment verplaatsen naar de kooien en zo alle spinnetjes en miertjes meenemen maar weet niet helemaal zeker of dit gaat werken. Iemand andere ideeën om dit op een slimme manier op te lossen.

Senior lid
    Thanks
    30
    Het hangt er heel erg vanaf welke insecten je wilt lokken. Veel insecten komen af op bloeiende planten (om te bestuiven). Andere insecten als motten/nachtvlinders en muggen komen af op verlichting die brand in de schemer- en avonduren. Ergens op het forum is volgens mij zelfs een topic over een speciaal insectenlokapparaat. Daar zou je eens op kunnen zoeken.
    Weer andere insecten komen af op water om daar bijv. hun eieren in te leggen (libellen, juffers, muggen, etc.). Fruitvliegen kun je kweken door wat fruit in een emmer te leggen en deze in de ren te plaatsen. Ik denk alleen dat kwartels en patrijzen wat minder snel fruitvliegen pakken en je het wat "groter" moet zoeken.

Wil je mieren en mierenpoppen dan zou ik in een rustig hoekje van de tuin op verschillende plekken een oude stoeptegel of een stuk landbouwplastic oid neerleggen. Eens in de zoveel tijd ééntje optillen en met een schep even wat "oogsten". Ook stukken hout in de tuin kan interessant zijn, zeker als ze al een beetje rot zijn. Verschillende insecten zullen er dan hun eitjes in afzetten.

Zoals je ziet mogelijkheden te over. Ik zou adviseren om eerst eens uit te zoeken welke insecten geschikt voedsel vormen voor je kwartels en patrijzen en dan op het forum te zoeken naar manieren om deze te lokken of zelf te kweken (bijv. buffalo- of meelwormen). Op het forum staat al het nodige geschreven.

Soortgelijke onderwerpen

1. het lokken en binden van een partner
    Door ele in forum Overige berichten
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 29-08-2011, 09:53
  2. insecten
    Door danny30562 in forum Zebravinken
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 18-01-2010, 10:27

Forum Rechten