Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn gekuurde putters te herkennen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zijn gekuurde putters te herkennen?

    Goedemorgen,

    Ik zie dat er in het verleden al meerdere keren over het kuren van putters geschreven is maar vaak ging het dan over het nut van kuren of het wel of niet kuren van vogels.

    Ik ben gewoon een hobby-vogelaar en wil niet moeten kuren om mijn vogels de rui door te krijgen maar kun je op enigerlei wijze zien aan een putter of deze gekuurd is of niet of kom je er enkel achter door het aan de verkoper te vragen en dan er maar vanuit te gaan dat hij/ zij de waarheid spreekt wanneer die zegt dat de vogels niet gekuurd zijn.

    Gr. Henk

  • #2
    [COLOR="#0000FF"]Als de veren wazig worden aan de randen.
    Of als het lijkt op een zekere mate van frise.
    Ga er dan maar van uit dat er stevig is gebruikt.[/COLOR]

    Opmerking


    • #3
      of een putter gekuurd is of niet kun je niet zien zolang de putter gezond is en strak zit, en dan nog als de vogel ziek word komt dat door het kuren of een andere oorzaak, het blijft gissen natuurlijk, een dierenarts zal je daar ook geen uitsluitsel over kunnen geven, er is natuurlijk wel een groot verschil of je een putter 2 keer per jaar kuurt of 12 keer per jaar of soms nog wel meer, je zal dus de verkoper moeten vertrouwen op zijn blauwe ogen.
      het is sowieso al moeilijk genoeg om putters in leven te houden, belangrijkste is de vogels droog te huisvesten.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Wat betekend at. Gekuurde vogels ?

          Opmerking


          • #6
            Een gekuurde vogel is een vogel die preventief behandeld is met medicijnen tegen diverse vogelziekten.

            Opmerking

            Working...
            X