Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Hoi!

    Leuk om te zien! hopelijk kan ik binnenkort (als beginneling) ook mijn eerste nestje tonen..!

    Opmerking


    • #17
      Veel succes dan, welke vogels heb je?
      De jongen zijn ondertussen uitgevlogen, 2 bruine en 3 grijze, 2 zijn er gestorven. Gisteren ook nog 3diamantvinken uitgevlogen, ook daar zijn er 2 gestorven. En in nig een nestje zebravinken heb ik 3 bruine en 1 maskergrijze.


      grtjs
      Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

      Opmerking


      • #18
        Yoran ik zie dat in een nest je soms toch nog vogels heb die overlijden. Hoe komt het ? Zijn deze zwakker dan de anderen of waren het de laatsten die uitkwamen ?

        Opmerking


        • #19
          Bij de zebravinken scheelden de oudsten 3-4 dagen met de jongsten en die zaten er dus steeds bovenop dus ik denk dat die het eten afpakten ofzo. En die 2diamantvinken zijn denk ik dood gevroren, allewel het ook muizen kunnen zijn geweest want ik heb hun lichaampjes niet teruggevonden.
          Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

          Opmerking


          • #20
            dank u Yoran voor de uitleg.

            Opmerking


            • #21
              Geen probleem hoor Loeky
              Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

              Opmerking


              • #22
                Nog even een update:
                Het tweede nestje zebravinken bleken toch maar 2 bruine te zijn en 1 issabel.
                Verder heb ik nu 4 koppels met eieren waarvan er zeker 2 nesten bijna volledig bevrucht zijn en bijna zouden moeten uitkomen.
                De grijze jongen van het eerste nest hebben trouwens serieus wat bruine aanslag op hun veren wat goed is om mooie bruine vogels mee te kweken denk ik.

                Ik zal 1 van de volgende dagen nog eens foto's plaatsen.
                Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                Opmerking


                • #23
                  Fijn Yoran, het gaat goed bij jou. Benieuwd naar de foto's.

                  Opmerking


                  • #24
                    Click image for larger version

Name:	IMG_0198.jpg
Views:	1
Size:	99,5 KB
ID:	435041Click image for larger version

Name:	IMG_0194.jpg
Views:	1
Size:	119,3 KB
ID:	435042Click image for larger version

Name:	IMG_0193.jpg
Views:	1
Size:	99,4 KB
ID:	435043Click image for larger version

Name:	IMG_0192.jpg
Views:	1
Size:	77,3 KB
ID:	435044Click image for larger version

Name:	IMG_0189.jpg
Views:	1
Size:	83,3 KB
ID:	435045
                    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                    Opmerking


                    • #25
                      Hoe kan het dat jij zoveel onvruchtbare vogels hebt? Zou het misschien aan de conditie (niet goed genoeg) kunnen liggen waarin ze beginnen aan de kweek?
                      Bekijk mijn vogels op:

                      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                      Opmerking


                      • #26
                        De vogels zij prima in conditie hoor, ik heb voor de kweek een bevriend kweker en keurder laten komen om me te helpen met de koppels samen te stellen, van de witte althans.
                        Maar ik heb de meeste op een beurs gekocht en misschien dat die mensen daar ze juist verkochten daardoor. 1 van de vier witte poppen is vruchtbaar, 2 niet en een derde is denk ik al wat te oud, heb daar vorig jaar nog 1 jong van gehad en nu niks meer.
                        Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                        Opmerking


                        • #27
                          Als ik je een vrijblijvende tip mag geven... koop geringde vogels (heb je een idee van de leeftijd) bij meerdere kwekers en niet op een beurs. Bij een kweker krijg je vaak nuttige tips mee, zie je omstandigheden waarin de vogels gehouden worden, (hoeveelheid) voeding, nestmateriaal waarop de jongen grootgebracht zijn, etc.
                          Bekijk mijn vogels op:

                          http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                          Opmerking


                          • #28

                            Opmerking


                            • #29
                              Even up: iemand een advies

                              Opmerking


                              • #30
                                Misschien zitten er teveel vogels op een te kleine ruimte? Een virus/ziekte dat zorgt voor een mindere conditie? Nachtelijke onrust door ongewenste bezoekers (muizen etc.)?
                                Bekijk mijn vogels op:

                                http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                                Opmerking

                                Working...
                                X