Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini ei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mini ei

    Heey allemaal

    Ik heb daarstraks een leuke foto gemaakt van een nestje van 1 van mijn koppels japanse meeuwen en nu lag daar een heel klein eitje in. Het is niet het laatste ei dat gelegd is want ik had het gisteren al gezien en er is nog 1 normaal ei bijgekomen. Weten jullie misschien hoe het komt dat een ei zo'n afwijkende grote heeft?
    Bijgevoegde Bestanden
    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

  • #2
    De eieren hebben ook twee verschillende kleuren. Hoe komt dat ?

    Opmerking


    • #3
      Volgens mij liggen er 4 kunsteitjes bij.
      Bekijk mijn vogels op:

      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

      Opmerking


      • #4
        Ja die had ik er bij gelegd omdat ze hun eieren kapot pikten en zo leer ik ze dat af, lukt niet altijd maar bij dit koppel is het gelukt, ik laat ze er maar gewoon bijliggen voor de zekerheid. Maar iemand een idee voor de grote?
        Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

        Opmerking


        • #5
          misschien een gebrek aan kalk ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Dat lijkt me sterk, de 2 eieren die nog volgden waren normaal en ze hebben sepia en grit enz. En normaal zijn blubberige eieren het gevolg van te weinig kalk.
            Misschien was het gewoon een foutje, de natuur is nu eenmaal niet perfect foutloos.
            Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

            Opmerking


            • #7
              Meestal is dat een eerste of een laatste ei inderdaad. Kan je niet met twee popjes in een nestkastje zitten?

              Opmerking


              • #8
                Dat is vrijwel uitgesloten, ik heb ze gekregen van iemand in de vogelclub en die heeft het geslacht bepaald door te pendelen en mij dat ook direct uitgelegd hoe dat werkt en het mannetje heb ik al zien baltsen dus...
                Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                Opmerking


                • #9
                  dat pendelen, daar zou ik mijn geld niet op in zetten......
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Blijf het inderdaad grappig vinden... Pendelen hoe verzin je het. Kan je net zo goed een muntje opgooien. Kop of munt is ook 50% kans.
                    Bekijk mijn vogels op:

                    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                    Opmerking


                    • #11
                      Klopt toch wel hoor, de mannen baltsen allemaal en de poppen leggen eieren dus...
                      Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                      Opmerking


                      • #12
                        Is daar iets uitgekomen uit dat piepklein eitje ?

                        Opmerking


                        • #13
                          Er is maar een middel om man en pop uit elkaar te houden en dat is de man zingt en de pop niet.
                          Ik zet die apart en degene die zingen noteer ik en degene die niet zingen is hopelijk een pop.

                          Opmerking


                          • #14
                            Nee Loeky, daar is niets uitgekomen.
                            Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                            Opmerking

                            Working...
                            X