Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadine en vitamine a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gouldamadine en vitamine a

    Goedeavond,

    Blauwe gould en vitamine A in welke hoeveelheid moet ik dit geven en om hoeveel tijd ertussen
    Of kan ik het met het eivoer mengen in snoepbakje dank voor u antwoord gr Hugo

  • #2
    Toen ik blauwe gouldjes had mengde ik vitamine A door het eivoer.
    groetjes
    Heidi

    Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

    Opmerking


    • #3
      Mijn blauwe Goulds krijgen iedere dag eivoer maar een dag in de week met vitamine a. Dan doe ik per maatschep eivoer een druppel vitamine wat verder met water rul gemaakt wordt.
      Er wordt ook gesteld dat in eivoer vitamine a zit en dat je dan verder geen vitamine hoeft te geven.

      Toen ik voor het eerst bij verschillende kwekers blauwe Goulds kocht adviseerden ze om ook onkruidzaad te geven.

      Opmerking


      • #4
        beide dank voor reactie

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Hugo Maarten Bekijk Bericht
          beide dank voor reactie
          Hebben wildkleur gouldamadine ook vitamine a nodig?
          Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

          Opmerking


          • #6
            Vitamine A is onmisbaar bij vogels in gevangenschap. Normaal gesproken bevat een uitgebalanceerde voeding genoeg vitamine A maar als de vogel alleen zaden eet en dus nooit eivoer dan kan er een tekort aan Vitamine A ontstaan met alle gevolgen van dien. Google maar even op vitamine A te kort bij vogels dan kom je het e.e.a. tegen. Probleem is echter wel dat je Vitamine A kan over doseren en de symptomen zijn bijna het zelfde als een gebrek er aan. Weest dus voorzichtig met vitamine A.

            Opmerking

            Working...
            X