Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe aanwinst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31

    Opmerking


    • #32

      Opmerking


      • #33
        En bij deze de beloofde foto's:

        Man en pop zijn nog enigszins verfomfaaid van al het reizen. Dat trekt straks snel bij als ze in een grotere kooi met badgelegenheid zitten.Ook is de dieprode kleur van de man, met name op de flanken, hier vrij goed te zien.


        Het verschil in grootte tussen man en pop is hier goed te zien.


        En nog een fotootje van de pop alleen. Zij is duidelijk de dapperste van de twee. De man kruipt weg in een hoekje van de kooi, de pop observeert de omgeving graag vanaf de zitstokken.

        Excuus voor de matige kwaliteit van de foto's. Ze zijn gemaakt met mn telefoon maar die is toch van mindere kwaliteit dan mijn eigen camera.
        Last edited by Jobert; 19-02-2017, 17:37.

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Jobert Bekijk Bericht
          ...Excuus voor de matige kwaliteit van de foto's...
          Zijn prima foto's hoor. Succes met de kweek.

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Jobert Bekijk Bericht
            En bij deze de beloofde foto's:

            Man en pop zijn nog enigszins verfomfaaid van al het reizen. Dat trekt straks snel bij als ze in een grotere kooi met badgelegenheid zitten.Ook is de dieprode kleur van de man, met name op de flanken, hier vrij goed te zien.


            Het verschil in grootte tussen man en pop is hier goed te zien.


            En nog een fotootje van de pop alleen. Zij is duidelijk de dapperste van de twee. De man kruipt weg in een hoekje van de kooi, de pop observeert de omgeving graag vanaf de zitstokken.

            Excuus voor de matige kwaliteit van de foto's. Ze zijn gemaakt met mn telefoon maar die is toch van mindere kwaliteit dan mijn eigen camera.
            De foto, geven goede indruk,de vogels zitten inderdaad wat los in de bevedering en popje heeft wat ruwe poten maar dat komt wel goed.

            Jan.

            Opmerking


            • #36
              mooie vogels, ik wens je een goed kweek seizoen......
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #37

                Opmerking


                • #38

                  Opmerking


                  • #39
                    Dag Jobert, dat is heel erg balen. Dat is mij ook vaker gebeurd met m'n Afrikaanse tropen dan me lief is. En vaker de poppen dan de mannen. Succes met je beslissing over wat te doen. Wat bij mij al een poosje erg goed werkt is zo weinig mogelijk verandering van omgeving, hetzelfde voer, dezelfde routine en een dicht beplante ruime voliere waar niet te veel vogels in zitten (heb nu drie koppels en twee losse poppen in een voliere van 4x2x2 en nachthok van 1,80x1,80x0,80). Ik heb al een poosje geen onverklaarbare uitval meer. De zwartbuiken zitten er heel strak bij, ik laat het natuurlijk weten als er iets gebeurt. Ik ben de pop al een paar keer 'kwijt' geweest in de ochtend, dus misschien worden er al eitjes gelegd. Ik ga het pas controleren op een geschikt moment of wacht gewoon tot er iets uit de bosjes komt vliegen (overigens duiken de zwartbuiken bij onraad het groen in en bewegen zich dan niet meer. Ze zijn dan haast onvindbaar. Heel anders in vergelijking met de andere Afrikaantjes).

                    Opmerking


                    • #40
                      Hoe is het met de amaranten afgelopen? Heb je er mee gekweekt?

                      Ik heb afgelopen week ook een koppeltje aangeschaft. Ze moeten de komende weken even wat opknappen en dan wil ik er deze zomer mee proberen te kweken. Het zijn leuke beweeglijke vogels en de man zingt prachtig!

                      Opmerking


                      • #41
                        Hoe zit het eigenlijk met andere rode vogels? Kun je ze daar bij plaatsen of beter van niet? En kunnen de mannen ook agressief zijn tegenover de poppen?

                        Opmerking


                        • #42

                          Opmerking


                          • #43
                            Bedankt voor je uitgebreide reactie Jobert. Ik herken je opmerking over het schuwe gedrag. Bij mij is het met name de pop die erg schuw is. Ik heb ze samen met een koppeltje goudbuikjes en een koppeltje blauwfazantjes in een vluchtje. De amarant pop is bijna nooit de vinden en zit altijd verscholen in een nestkastje of in het nepgroen. De man is veel rustiger en zingt af en toe prachtig. Ik heb ze bewust met de goudbuikjes en blauwfazantjes samen geplaatst omdat deze koppels bij mij heel rustig zijn en goed van het aangeboden eivoer en levend voer eten. De goudbuikjes hebben momenteel opnieuw een nestje met 3 jongen. Ik had de hoop dat de amaranten dit overnamen. Het eivoer en levend voer nemen ze goed op, het gedrag nemen ze nog niet echt over...

                            Er wordt goed van het levend voer (diepvries pinkies, buffalo's en de kleinste maat krekels) gegeten. Ik geef dagelijks badwater en hier maken ze graag gebruik van. Echter van nestbouw willen ze nog niks weten..

                            Ik merkte afgelopen week dat mijn man wat vaak op de bodem zat en wat minder goed vloog. Ik heb hem even uitgevangen en zag dat hij een flinke bult onder zijn buik heeft. Het is mij een raadsel wat dit is...? Te dik? Vetbult? Opgezette darmen? Gezwel? Hij is verder redelijk vitaal en strak in de veren. Maar afwachten hoe dit gaat lopen, maar van kweken zal wel niks terecht komen voorlopig.

                            Opmerking

                            Working...
                            X