Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 39 van de 39

Onderwerp: Nieuwe aanwinst

Senior lid
    Thanks
    30
    Ik durf het niet te zeggen Euphonia. In mijn geval kan het meerdere oorzaken hebben. Ik heb verschillende nieuwe vogels aangekocht (waaronder de betreffende pop), wellicht dat één van deze vogels het al onder de leden had. Daarnaast heb ik dit jaar een nieuwe voliére (we hebben afgelopen jaar een woning gekocht en deze voliere stond al in de tuin en heb ik erbij bedongen). Misschien dat hier al wat in zat, hoewel ik hem wel grondig heb gereinigd voordat ik mijn vogels erin losliet. Daarnaast verwarm ik dit jaar wat meer dan vroeger (ook weer in verband met aanschaf van enkele nieuwe vogels die van binnen kwamen).

Ik ben ook zeer schoon, alles wordt regelmatig gereinigd. Daarnaast is de voliere overal netjes afgekit en zitten de meeste vogels nu in draadkooien. Wat dan de oorzaak is? Moet ik toch meer schoonmaken? Ik weet het niet.

Senior lid
    Thanks
    30
    Gisteren op de markt in Zwolle heb ik een tweede koppel donkerrode amaranten gekocht. Ik was op zoek naar twee losse poppen maar deze werden helaas niet aangeboden. Omdat het broedseizoen niet in wil gaan met maar 1 pop, heb ik uiteindelijk besloten om toch een tweede koppel te kopen waardoor ik nu 4-2 donkerrode amaranten bezit. Het koppel dat ik heb gekocht is een eigenkweek koppel uit 2015 (man) en 2016 (pop). De man is wat kleiner van formaat maar zeer mooi van kleur. De pop is vooral heel fors. Later vandaag zal ik even wat foto's maken en enkele in dit topic plaatsen.

Verder heb ik contact met een kweker van donkerrode amaranten om een man tegen een man te ruilen (ik zit namelijk met twee broers en een zus en zou graag wat vers bloed inbrengen). Langzaam krijgt mijn kweekgroep dus vorm. Het is nu zaak om te zorgen dat mijn volière voor aanvang van het broedseizoen verbouwd is. In verband met de verbouw van onze eigen woning wordt dit nog best een uitdaging

Senior lid
    Thanks
    30
    En bij deze de beloofde foto's:

Man en pop zijn nog enigszins verfomfaaid van al het reizen. Dat trekt straks snel bij als ze in een grotere kooi met badgelegenheid zitten.Ook is de dieprode kleur van de man, met name op de flanken, hier vrij goed te zien.

Het verschil in grootte tussen man en pop is hier goed te zien.

En nog een fotootje van de pop alleen. Zij is duidelijk de dapperste van de twee. De man kruipt weg in een hoekje van de kooi, de pop observeert de omgeving graag vanaf de zitstokken.

Excuus voor de matige kwaliteit van de foto's. Ze zijn gemaakt met mn telefoon maar die is toch van mindere kwaliteit dan mijn eigen camera.
    Laatst gewijzigd door Jobert; 19-02-2017 om 17:37.

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jobert Bekijk Bericht
    ...Excuus voor de matige kwaliteit van de foto's...
    Zijn prima foto's hoor. Succes met de kweek.

Senior lid
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jobert Bekijk Bericht
    En bij deze de beloofde foto's:

Man en pop zijn nog enigszins verfomfaaid van al het reizen. Dat trekt straks snel bij als ze in een grotere kooi met badgelegenheid zitten.Ook is de dieprode kleur van de man, met name op de flanken, hier vrij goed te zien.

Het verschil in grootte tussen man en pop is hier goed te zien.

En nog een fotootje van de pop alleen. Zij is duidelijk de dapperste van de twee. De man kruipt weg in een hoekje van de kooi, de pop observeert de omgeving graag vanaf de zitstokken.

Excuus voor de matige kwaliteit van de foto's. Ze zijn gemaakt met mn telefoon maar die is toch van mindere kwaliteit dan mijn eigen camera.
    De foto, geven goede indruk,de vogels zitten inderdaad wat los in de bevedering en popje heeft wat ruwe poten maar dat komt wel goed.

Jan.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    257
    mooie vogels, ik wens je een goed kweek seizoen......
    groeten Ton

Junior lid
    Thanks
    0
    Dag Jobert,

Ik lees met veel interesse mee met dit topic (net zoals bij veel andere onderwerpen. Ik heb hier al erg veel geleerd. Ik zie dit topic zojuist voor het eerst). Ik heb afgelopen voorjaar een koppel zwartbuikamaranten aangeschaft dat nu in de buitenvolière zit. Ben benieuwd wat ze gaan doen en hoe het jou vergaat met je vogels. Bij mij krijgen ze dezelfde behandeling als de vuurvinken waarmee ik gekweekt heb. Wel zijn ze veel schuwer en worden ze onvindbaar zogauw ik de volière binnen ga. Voor de andere vogels hebben ze geen ontzag, zelfs mijn Mozambiquesijsjes worden geregeld aan de kant gezet.

Senior lid
    Thanks
    30
    Hallo Breunis. Mijn vogels zitten nog niet in de buitenvoliére. Ik begon het jaar met 4-2 vogels. Helaas lag om onverklaarbare reden ineens 1 pop dood in een kooi. Op dit moment zit één koppel in een kooi van 120x40x40. Deze kooi is ingericht met kunstgroen en twee sisalnestjes. De vogels zijn erg schuw en schieten bij binnenkomst door de kooi heen. De man is inmiddels in de rui geschoten. Omdat ik nog drie andere mannen heb, overweeg ik nu om de man uit te vangen en een andere man bij te plaatsen. Ik hou echter niet van de onrust die het vangen en verplaatsen van de vogels met zich meebrengt dus ik ben er nog niet over uit of ik dat ga doen.

Kortom, hier nog erg weinig succes helaas. Ik hoop dat ik snel wat meer te melden heb. Jij veel succes gewenst met de zwartbuiken, ook een hele mooie soort! Mocht je een nestje met jongen grootkrijgen, dan zien wij natuurlijk graag een kweekverslag

Junior lid
    Thanks
    0
    Dag Jobert, dat is heel erg balen. Dat is mij ook vaker gebeurd met m'n Afrikaanse tropen dan me lief is. En vaker de poppen dan de mannen. Succes met je beslissing over wat te doen. Wat bij mij al een poosje erg goed werkt is zo weinig mogelijk verandering van omgeving, hetzelfde voer, dezelfde routine en een dicht beplante ruime voliere waar niet te veel vogels in zitten (heb nu drie koppels en twee losse poppen in een voliere van 4x2x2 en nachthok van 1,80x1,80x0,80). Ik heb al een poosje geen onverklaarbare uitval meer. De zwartbuiken zitten er heel strak bij, ik laat het natuurlijk weten als er iets gebeurt. Ik ben de pop al een paar keer 'kwijt' geweest in de ochtend, dus misschien worden er al eitjes gelegd. Ik ga het pas controleren op een geschikt moment of wacht gewoon tot er iets uit de bosjes komt vliegen (overigens duiken de zwartbuiken bij onraad het groen in en bewegen zich dan niet meer. Ze zijn dan haast onvindbaar. Heel anders in vergelijking met de andere Afrikaantjes).

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Soortgelijke onderwerpen

1. nieuwe aanwinst
    Door Troetelduifje in forum Zebravinken
    Reacties: 36
    Laatste Bericht: 28-11-2011, 21:11
  2. nieuwe aanwinst
    Door Ton in forum Tropische vogels
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 31-01-2010, 22:24

Forum Rechten