Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 43

Onderwerp: Nieuwe aanwinst

Senior lid
    Thanks
    30
    Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Helaas geen foto's van mijn nieuwe aanwinsten. Ik heb namelijk geen nieuwe aanwinsten. De aangeboden poppen zijn in mijn ogen een stel mannen. De verkoper heeft zich, geheel te goeder trouw, gebaseerd op de foto's uit het boek van Tony Jochem. Voor diegenen die dit boek niet hebben, zie ook de foto's op de Scap-site (http://www.scapnl.com/pages/soortenlijst02.php). De foto's laten een man met een hele rode kop zien en een 'pop' met een grijzige kop. De foto van deze pop is echter bijna 100% gelijkwaardig aan mijn 3 mannen. Deze laten alle drie een grijzige kop zien. Mijn pop ziet er ook duidelijk anders uit dan foto's op de scap-site, zie de eerste posting in dit topic. Ik heb een tijdje geleden op het Scap-forum hier al een vraag over gesteld en daar was de reactie ook dat de foto van Tony Jochem geen goede was. Deze foto zou eerder een man tonen dan een pop! Voor mij dus een reden om de vogels te laten zitten. Nu begint de zoektocht naar twee poppen helaas weer van voren af aan.

Oei dat is tegenvaller. Had jij de verkoper, voordat je aan de lange reis begon, verzocht om foto's te sturen?
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    30
    Nee, dat had ik helaas niet gedaan. Het is wel een goed idee om dat voortaan te gaan doen. Ik neem het de verkoper niet kwalijk, maar het is wel jammer van zo'n lange rit.

Aan de andere kant heb je misschien weer leuke ideeën opgedaan en een leuk gesprek gehad met en tips & trucs van de kweker.
    Bekijk mijn vogels op:

Stamgast
    Thanks
    135
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
    Aan de andere kant heb je misschien weer leuke ideeën opgedaan en een leuk gesprek gehad met en tips & trucs van de kweker.
    Denk meer een ervaring rijker.

Stamgast
    Thanks
    6
    Dat is balen Jobert...
    Zelf vraag ik bij twijfel, of een langere rit ook vaak om foto's.
    Gelukkig heb je je niet laten verleiden de vogels toch mee te nemen.
    Hopelijk vind je snel toch ergens een paar poppen
    Groeten, Ben

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    323
    jammer van het ritje....

zeker als je je verheugd op een paar mooie vogels er bij.

ben benieuwd of deze "poppen" weer als poppen te koop worden aangeboden.

Senior lid
    Thanks
    30
    Afgelopen weekend eindelijk weer eens de tijd gehad om mijn vogels rustig te observeren. Het viel me al een tijdje op dat mijn oranjekaakje pop toch wel een beetje rommelig in de veren zat. Met name de staart was niet heel fraai. Ik dacht dat het kwam door de draadkooi en de medebewoners van die kooi (een roodkoppapegaaiamadine pop en een driekleur pop). Beide amadines verdacht ik van het lastig vallen van de veel kleinere oranjekaakjes. Een kleine twee weken daarom besloten om de oranjekaakjes in een kooi apart te zetten. Tot op heden knapte het oranjekaakje echter niet heel erg op. Vandaar dat ik het vogeltje dit weekend maar eens heb gevangen om het nader te bekijken. Ik kwam algauw tot de conclusie dat ik er helemaal naast heb gezeten. Dit beestje heeft last van veerluis. Dat is een tegenvaller. Vanuit het werk ben ik daarom snel naar de lokale dierenwinkel gefietst om daar Beaphar Parasita te halen. Zojuist heb ik de vogels ermee behandeld. Op korte termijn ga ik ook de volière maar eens uitgebreid reinigen. In alle jaren dat ik vogels hou, heb ik dit nog niet eerder meegemaakt. Hopelijk kom ik er zo vanaf.

Dat is een tegenvaller.
    Bekijk mijn vogels op:

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jobert Bekijk Bericht
    ...In alle jaren dat ik vogels hou, heb ik dit nog niet eerder meegemaakt...
    Ik had vorig jaar zwarte luis. In al de jaren dat ik vogels kweek heb ik nog nooit 1 luis gehad. Ik ben zeer schoon op de vogels met name in de kooien. Zou het door klimaatverandering komen? 2016 was anders wel erg warm vond ik.

Soortgelijke onderwerpen

1. nieuwe aanwinst
    Door Troetelduifje in forum Zebravinken
    Reacties: 36
    Laatste Bericht: 28-11-2011, 21:11
  2. nieuwe aanwinst
    Door Ton in forum Tropische vogels
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 31-01-2010, 22:24

Forum Rechten