Mededeling

Collapse
No announcement yet.

computerprogramma's vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • computerprogramma's vogels

    Beste leden, ik ben op zoek naar een programma die ik kan gebruiken om mijn kweek bij te houden en dergelijke.
    ik heb kweek 2000 gehad op mijn oude laptop, maar nu ik windows 10 heb, kan ik dit niet meer gebruiken .
    ook heb ik zooeasy geprobeerd, werkt erg fijn maar ik vind het ook erg prijzig.
    heeft iemand nog andere alternatieven
    groeten gijs

  • #2
    Ik houd het gewoon bij in Excel. Kan je het helemaal inrichten naar eigen wens.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
      Beste leden, ik ben op zoek naar een programma die ik kan gebruiken om mijn kweek bij te houden en dergelijke.
      ik heb kweek 2000 gehad op mijn oude laptop, maar nu ik windows 10 heb, kan ik dit niet meer gebruiken .
      ook heb ik zooeasy geprobeerd, werkt erg fijn maar ik vind het ook erg prijzig.
      heeft iemand nog andere alternatieven
      Misschien is dit iets voor je forpus, heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb even gezocht of er iets voor is.

      https://computertotaal.nl/artikelen/...dows-10-68123/
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik heb ook wel eens kweekzaken bijgehouden in Excel, maar merk wel dat ik het lastig vind om na een aantal generaties makkelijk terug te zien of bepaalde vogels verwant zijn aan elkaar.
        Hoe heb jij dat opgelost Hans?

        Opmerking


        • #5
          Bij elk vogel heb ik o.a. 2 kolommen waarin ik de vader en de moeder vermeld. Je zou kleuren kunnen gebruiken door een bepaalde lijnen aan te geven.
          Bekijk mijn vogels op:

          http://papegaaiamadine.webnode.nl/

          Opmerking


          • #6
            ik behoor tot de jonge generatie en gebruik het liefst een schriftje. Gewoon zo'n ding die ik ook op de middelbare school heb gebruikt. Die ligt standaard in de voliere en alle belangrijke gebeurtenissen kan ik dan meteen opschrijven. Tijdens (of aan het eind) het seizoen maak ik halverwege het schriftje ook een bladzijde waar ik een 'samenvatting' op maak. Werkt prima voor mij. Het is niet altijd makkelijk terug zoeken maar ik heb wel alles bij elkaar.

            Deze methode vind ik vooral prettig omdat ik meteen kan opschrijven wat ik zie (wanneer een vogel broed, ei bevrucht, koppel gezet, jong geringd etc) en dat niet later in de computer hoef te doen.

            Grote voordeel van een programma is natuurlijk wel dat verwantschap e.d. kan worden berekend. maar aan de andere kant. mijn intentie is toch altijd zo onverwant mogelijk mijn koppels te maken. Dus hoef ik het randje qua verwantschap niet op te zoeken. En omdat ik ook niet tientallen koppels (duiven) heb, maakt dat het ook makkelijker

            Opmerking


            • #7
              Ook ik schrijf het eerst in een schrift. Daarna zet ik het in de computer. Grote voordeel van dat laatste is dat ik het snel kan zoeken binnen het bestand.
              Bekijk mijn vogels op:

              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8
                Schrift invullen met een potlood.

                Ik heb ook ooit nog eens een contract getekend met een potlood. Kun je het zo weer uitwissen. :-)

                gr kees

                Opmerking


                • #9
                  waarin je dingen opschrijft is niet heel belangrijk.
                  Het gaat erom hoe schrijf je de dingen op, zet je dat in schrift of excel.

                  Ik had van 3 koppels jongen waarvan ik wist dat de ouders van die jongen ook ooit eens van verwante ouders afkomen.
                  dus ja hoeveel % verwant zijn ze en wat is acceptabel. Dat zijn toch belangrijke vragen dan.
                  het is handig om te weten maar geld betalen is altijd zuur
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    Zoo-Easy is niet duur hoor, ik heb in 2011 een keer een nieuwe versie aangeschaft en die werkt nog steeds prima.
                    De nieuwere versies heb ik wel wat demos van bekeken, maar bieden mij te weinig voordeel om opnieuw aan te schaffen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                      Beste leden, ik ben op zoek naar een programma die ik kan gebruiken om mijn kweek bij te houden en dergelijke.
                      ik heb kweek 2000 gehad op mijn oude laptop, maar nu ik windows 10 heb, kan ik dit niet meer gebruiken .
                      ook heb ik zooeasy geprobeerd, werkt erg fijn maar ik vind het ook erg prijzig.
                      heeft iemand nog andere alternatieven
                      Hallo Gijs

                      Ik heb een zelf geprogrammeerd omgebouwd systeem (acces), mag je wel hebben als je jou mail adres geeft laat ik je wel wat voorbeelden zien dan kun je alsnog beslissen.

                      Opmerking


                      • #12
                        bedankt voor alle reacties.
                        Hjoosten, ik zou graag eens kijken. ik zal je mijn email adres sturen.
                        groeten gijs

                        Opmerking


                        • #13
                          Als Engels geen probleem is: kijk eens op http://ikhom.com/ Daar kun je doorklikken naar Finch Breeder Database. Als je daar een login voor jezelf aanmaakt, net als op deze site, krijg je automatisch ook toegang tot een kweekprogramma.
                          Is kostenloos, maar dus wel in het Engels. Omdat het online werkt heb je geen data thuis op je PC. Dit kan dus een nadeel zijn, als de maker aan de andere kant van de wereld besluit er plots de stekker uit te trekken...
                          Heeft wel wat leuke extra's voor een Gouldskweker. Je kunt kiezen voor welke vogelsoort je het wil gebruiken. Als je Goulds kiest krijg je ook de mogelijkheid de kleuren van de vogels op te geven, en krijg je bij elke vogels een afbeelding van het uiterlijk.
                          Als je daarnaast een ouderkoppel samenstelt, kun je bij de jongen automatisch je juiste kleuren kiezen aan hand van erfelijkheidsregels en de genen van de ouders. Ik weet niet hoe dat voor andere vogels is ingericht.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                            Beste leden, ik ben op zoek naar een programma die ik kan gebruiken om mijn kweek bij te houden en dergelijke.
                            ik heb kweek 2000 gehad op mijn oude laptop, maar nu ik windows 10 heb, kan ik dit niet meer gebruiken .
                            ook heb ik zooeasy geprobeerd, werkt erg fijn maar ik vind het ook erg prijzig.
                            heeft iemand nog andere alternatieven
                            Ik gebruik op mijn laptop ook kweek2000 en wel op windows10.
                            Ook heb ik een macOS Sierra met daarnaast ook windows10 en kweek2000 gaat daar ook op.Deze gebruik ik altijd.
                            Begrijp niet waarom het niet zou gaan.

                            Opmerking


                            • #15
                              hallo,

                              ik las net dat u een zelf geprogrameerde database hebt gemaakt om de vogels in te registreren. Zou ik dat bestand van u kunnen krijgen?
                              mvgr

                              Wim ten h
                              Hoopen

                              Opmerking

                              Working...
                              X