Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: computerprogramma's vogels

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77

computerprogramma's vogels

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Beste leden, ik ben op zoek naar een programma die ik kan gebruiken om mijn kweek bij te houden en dergelijke.
    ik heb kweek 2000 gehad op mijn oude laptop, maar nu ik windows 10 heb, kan ik dit niet meer gebruiken .
    ook heb ik zooeasy geprobeerd, werkt erg fijn maar ik vind het ook erg prijzig.
    heeft iemand nog andere alternatieven
    groeten gijs

Ik houd het gewoon bij in Excel. Kan je het helemaal inrichten naar eigen wens.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    463
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
    Beste leden, ik ben op zoek naar een programma die ik kan gebruiken om mijn kweek bij te houden en dergelijke.
    ik heb kweek 2000 gehad op mijn oude laptop, maar nu ik windows 10 heb, kan ik dit niet meer gebruiken .
    ook heb ik zooeasy geprobeerd, werkt erg fijn maar ik vind het ook erg prijzig.
    heeft iemand nog andere alternatieven
    Misschien is dit iets voor je forpus, heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb even gezocht of er iets voor is.

https://computertotaal.nl/artikelen/...dows-10-68123/
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Senior lid
    Thanks
    30
    Ik heb ook wel eens kweekzaken bijgehouden in Excel, maar merk wel dat ik het lastig vind om na een aantal generaties makkelijk terug te zien of bepaalde vogels verwant zijn aan elkaar.
    Hoe heb jij dat opgelost Hans?

Bij elk vogel heb ik o.a. 2 kolommen waarin ik de vader en de moeder vermeld. Je zou kleuren kunnen gebruiken door een bepaalde lijnen aan te geven.
    Bekijk mijn vogels op:

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    ik behoor tot de jonge generatie en gebruik het liefst een schriftje. Gewoon zo'n ding die ik ook op de middelbare school heb gebruikt. Die ligt standaard in de voliere en alle belangrijke gebeurtenissen kan ik dan meteen opschrijven. Tijdens (of aan het eind) het seizoen maak ik halverwege het schriftje ook een bladzijde waar ik een 'samenvatting' op maak. Werkt prima voor mij. Het is niet altijd makkelijk terug zoeken maar ik heb wel alles bij elkaar.

Deze methode vind ik vooral prettig omdat ik meteen kan opschrijven wat ik zie (wanneer een vogel broed, ei bevrucht, koppel gezet, jong geringd etc) en dat niet later in de computer hoef te doen.

Grote voordeel van een programma is natuurlijk wel dat verwantschap e.d. kan worden berekend. maar aan de andere kant. mijn intentie is toch altijd zo onverwant mogelijk mijn koppels te maken. Dus hoef ik het randje qua verwantschap niet op te zoeken. En omdat ik ook niet tientallen koppels (duiven) heb, maakt dat het ook makkelijker

Ook ik schrijf het eerst in een schrift. Daarna zet ik het in de computer. Grote voordeel van dat laatste is dat ik het snel kan zoeken binnen het bestand.
    Bekijk mijn vogels op:

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Schrift invullen met een potlood.

Ik heb ook ooit nog eens een contract getekend met een potlood. Kun je het zo weer uitwissen. :-)

gr kees

Stamgast
    Thanks
    6
    waarin je dingen opschrijft is niet heel belangrijk.
    Het gaat erom hoe schrijf je de dingen op, zet je dat in schrift of excel.

Ik had van 3 koppels jongen waarvan ik wist dat de ouders van die jongen ook ooit eens van verwante ouders afkomen.
    dus ja hoeveel % verwant zijn ze en wat is acceptabel. Dat zijn toch belangrijke vragen dan.
    het is handig om te weten maar geld betalen is altijd zuur
    Groeten, Ben

Senior lid Sytze F's Avatar
    Thanks
    35
    Zoo-Easy is niet duur hoor, ik heb in 2011 een keer een nieuwe versie aangeschaft en die werkt nog steeds prima.
    De nieuwere versies heb ik wel wat demos van bekeken, maar bieden mij te weinig voordeel om opnieuw aan te schaffen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. koppel vogels vervangen door andere vogels
    Door niels be in forum Tropische vogels
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 12-06-2009, 18:53

Forum Rechten