Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwgrijs roodstaartje (Estrilda caerulescens) - Lavender waxbill

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dank je Ton!

    haha ik kweek niet met ze ik heb ze zitten en hopelijk gaat het kweken ook lukken.
    Voordeel is inderdaad dat je dan de soort behoud.
    Nadeel is dat deze soorten meer ruimte nodig hebben en soms meerdere koppels elkaar verstoren.
    Door genoeg andere soorten te hebben kan ik altijd weer ruilen.
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • Succes alvast met de kweek......
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • Bij mij is er buiten een koppel dat vandaag het 4e eitje heeft gelegd, in het binnenhok.
        Ik weet welk niet van welk koppel, zitten er 2 en die zitten constant met zen 4en bijeen.
        Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

        Opmerking


        • Die zijn er vroeg bij.....
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • Ja inderdaad, vroege vogels haha.
            Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

            Opmerking


            • Weet niet of ze lang op de jongen blijven zitten, maar de temperatuur is wel aardig.

              Kan nog wel kouder worden natuurlijk.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • Valt af te wachten natuurlijk. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte.
                Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                Opmerking


                • Vandaag een spijtige ontdekking gedaan. Alle 4 de eitjes waren uitgekomen maar de jongen dood op de grond en 2 dood in de nest. Nog vrij klein dus ik vermoed gisteren uitgekomen.
                  Ik zag de ouders zowizo vrij weinig op het nest dus misschien van de kou, kan natuurlijk ook dat ze, ze geen eten gaven.
                  Eveneens een diamantvinknest dat er ook aan was voor de moeite jammer genoeg.
                  Hopelijk volgende keer beter.
                  Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                  Opmerking


                  • Dat is balen Yoran. De kou kan het zeker geweest zijn en als de ouders dan ook lang van het nest zijn dan gaat dat niet goedkomen met de jonkies. Hoe dan ook is het erg jammer.

                    Opmerking


                    • De eerste dag word er niet gevoerd, door de ouders, dacht ik.

                      Zou mooi geweest zijn als ze iets ouder waren geworden, en de kroppen waren vol.

                      Dan werd er wel gevoerd, door de ouders.

                      Je hebt in ieder geval wel een koppel.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • Hou wel in de gaten dat je met dit weer je poppen ook zomaar kan verliezen aan legnood.
                        Zou ook jammer zijn...
                        Groeten, Ben

                        Opmerking


                        • Daar ben ik me zeker van bewust Ben.
                          Ik heb inderdaad een koppel dan Ton, maar ik weet jammer genoeg niet welke het zijn aangezien ze als ik de deur van het binnenhok opendoe haast direct naar buiten vliegen.
                          Maar ik heb het vermoeden dat de andere 2 misschien 2poppen zouden zijn, ik zou ze eigenlijk eens moeten seksen.
                          Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                          Opmerking


                          • Kleur ringetje omdoen ?
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                              Opmerking


                              • Ook het 2e nestje is niks geworden, deze keer omdat de bichenows van mijn moeder hun nestrooftechnieken nog eens hebben bijgesteld. Ik ga blij zijn als mijn moeder binnen 2maanden haar eigen voliere heeft dat die eindelijk mijn voliere uit zijn. 2weken terug hebben ze ook nog 7zebravinkjongen gedood.
                                Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                                Opmerking

                                Working...
                                X