Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwgrijs roodstaartje (Estrilda caerulescens) - Lavender waxbill

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Met DNA (man en pop) ben je dan 140 euro kwijt. Vind ik wel redelijk voor vogels waarvan je de leeftijd niet weet.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #32
      Ja klopt. Maar je moet wat haha. T liefst zou ik er 4 willen maar dan zit je meteen weer aan zo'n groot bedrag en dan zou je ook weer DNA moeten doen waardoor je meteen een stuk duurder uit bent.
      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
      Vergeet niet te kijken op mijn site!
      http://birdbreeder.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
        Met DNA (man en pop) ben je dan 140 euro kwijt. Vind ik wel redelijk voor vogels waarvan je de leeftijd niet weet.
        Redelijk of redelijk veel? Ik neem aan 't laatste?

        Opmerking


        • #34
          Informeer eens bij deze, wellicht kun je er geringde reserveren of in ieder geval de prijs daarvan opvragen of weet hij wie ze wel heeft.

          http://www.vogelmarkt.net/add_detail...d=820229&rub=5

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F Bekijk Bericht
            Informeer eens bij deze, wellicht kun je er geringde reserveren of in ieder geval de prijs daarvan opvragen of weet hij wie ze wel heeft.

            http://www.vogelmarkt.net/add_detail...d=820229&rub=5
            Ga jij dan de witborstrietvinken en diksnavelnonnen halen?


            Heren, in Ochten zitten 2 handelaren. Maar ga AUB niet niet naar Gerrit Schalk, dat is echt een jodukus eerste klas. Hij heeft altijd wel een hoop zitten maar het is niet veel soeps. Ben er afgelopen voorjaar geweest voor een talpacoti duivin. Aan de telefoon gevraagd of het een jonge vogel was. 2014 was het antwoord. Nou, prima want dat is niet bijzonder oud en dan kon ik die in de zomer van 2016 nog wel zetten. De vogel bleek van 2009 te zijn en zat er niet fris bij. Dat de vogel oud was vond ik niet tof, maar dat er aan de telefoon gewoon vol overtuiging gelogen werd viel me minder goed. Voor niets gereisd.

            Succes met de zoektocht Hans!

            Opmerking


            • #36
              Ik ben ook enkele keren bij Gerrit Schalk geweest en heb eerlijk gezegd niets dan goede ervaringen. Aan de telefoon werd netjes aangegeven dat hij nog wel een pop van soort x had zitten maar dat deze er niet goed bij zat en dat ik me beter de reis kon besparen. Wie is de andere handelaar dan van Tuijl? En hoe zijn je ervaringen daar?

              Opmerking


              • #37
                Ik heb wel genoeg witborsten en diksnavels nu, maar 1 van mijn koppels diksnavels heb ik inderdaad bij Roelof(en zijn maat Wim) vandaan. Ze kweken heel veel zelf, maar kopen ook wel in om met winst te verkopen.
                Het is daar altijd schoon en de vogels altijd in prima conditie. Wel moet je er vanuit gaan dat bijna alles onder de meeuwen vandaan komt, zeker de afrikaantjes. Zij doen tegenwoordig ook na het zelfstandig worden van de jongen kuren met zo'n anti-flagellaten kuurtje. De lonchura's deden ze nog wel eens wat natuurbroed, maar die hebben ze niet veel meer. Ik heb er meermaals vogels vandaan gehaald en altijd mee gekweekt, wel eens gehad dat een koppel waarvan pop met dna achteraf bleek dat de man toch ook een pop was. Op zich geen ramp, maar je bent vaak 4 maand verder voor je het ontdekt. Dat is het nadeel als je zoveel vogels hebt dan kun je makkelijk een vergissing maken.
                Last edited by Sytze F; 03-01-2017, 22:06.

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jobert Bekijk Bericht
                  Wie is de andere handelaar dan van Tuijl? En hoe zijn je ervaringen daar?
                  zo even geen naam maar via vogelmarkt.net zie ik altijd 2 handelaren in Ochten.

                  Opmerking


                  • #39
                    Voor zover mij bekend (of het moet in tussen veranderd zijn) is er sinds 2005 een verbod op de import van vogels in de Europese Unie. Waar deze vogels dan vandaan komen is mij een raadsel.

                    Opmerking


                    • #40
                      Er is inderdaad een verbod op import van vogels, echter wordt dit nog steeds gedaan.
                      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                      Vergeet niet te kijken op mijn site!
                      http://birdbreeder.simpsite.nl/

                      Opmerking


                      • #41
                        Amigo de los Psittacidos

                        Look deep into nature and you will understand everything better

                        Opmerking


                        • #42
                          Dus dan kunnen we er van uit gaan dat deze partij legaal in de EU is binnen gekomen.

                          Opmerking


                          • #43
                            Beste

                            Leuk bedacht in theorie:2 vogels kopen dna doen en dan er van uit gaan dat je een koppel zou hebben voor €140,- incl dna.
                            De kans echter dat je een koppel heb is 33% ,de kans dat je geen koppel heb is 2 keer zo groot namelijk 66%!
                            Als je met een paar man 8 vogels koopt;bestaat de kans ook dat je 1-7 heb of iets dergelijks on courants.
                            Dan begint het geleur met die vogels want er moet geruild worden om koppels te krijgen of de koppels zouden niet klikken.
                            Er moet dan stad en land afgereden worden omdat we nu eenmaal niet allemaal in een straal van 10 km om amersfoort wonen.

                            Wordt het toch nog een dure aangelegenheid en verkeerde zuinigheid mijnsinziens.

                            M.vr.gr.Evert-jan

                            Opmerking


                            • #44
                              Begrijp je punt Evert-Jan. Echter ik zal altijd een afspraak met de verkoper maken. Ik wil de kosten voor DNA best voor mijn rekening nemen, maar ze gaan wel terug als het geen koppel is. Dat is nooit een probleem geweest voor de verkopers. Kreeg ik na een nieuwe DNA test wel een koppel mee. Kost wat, maar dan heb ik wel de zekerheid dat ik over een koppel(s) beschik. Mijn keuze voor 'slechts' 1 of 2 koppels is ingegeven door de beperkte ruimte die ik tot mijn beschikking heb. Daarom zal ik keuzes moet maken. Mijn coloria's blijven voorlopig nog wel even in mijn bestand. Aangezien ik de coloria's in de winter kweek wil ik een soort waarmee ik in de zomer kan kweken. Het leek mij leuk met 1 Afrikaanse soort aan de slag te gaan om te zien of ik die ook kan bewegen om zich voor te planten. Had ik de ruimte wel gehad dan had ik gekozen voor de optie om met meerdere koppels te starten. Dat heb ik bij de gele rietvink en de coloria ook zo gedaan. Tja en dan zit je wel eens een paar uur in de auto om meerdere onverwante koppels te kunnen samenstellen. Dat maakt mij niet zoveel uit. Alleen maar leuk en leerzaam om bij diverse kwekers langs te gaan.

                              @Rupicola Goed om te lezen dat je kan vinden in mijn plannen. Echter om begrijpelijke redenen kan je je voorstellen dat ik de fruitvliegjes niet wil gaan verstrekken. Ik kweek namelijk in een kamer in huis. Als de fruitvliegjes zo enorm belangrijk zijn, moet ik misschien overwegen om deze soort niet te nemen en op zoek te gaan naar een andere uitdaging.
                              Last edited by HansV; 04-01-2017, 00:45.
                              Bekijk mijn vogels op:

                              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                              Opmerking


                              • #45
                                Maar wat voor soorten zou je bij deze soort kunnen houden dat ze elkaar niet in de weg zitten? We hebben dus een volledig beplante gezelschapsvoliere van 4 x 3 meter die we binnenkort helemaal gaan 'renoveren'. Zelf wil ik er iets van een waterornament nog indoen en dat elke dag verversen met schoon water. Maar op dit moment heb ik maar 1 koppel vogels daarin zitten namelijk een oud koppel Chinese groenlingen. We willen er graag wat koloniebroeders in maar om de Blauwgrijze roodstaartjes als kolonie te gaan houden ga ik niet doen want zoveel geld ga ik niet uitgeven haha. Dus misschien een paar koppel verschillende Afrikaantjes? Ik ben ze niet van plan te ringen, heb dit jaar pas voor het eerst leren ringen en om dan meteen over te gaan op zulke kleintjes wil ik liever niet proberen en nesten vinden in zo'n rimboe is ook maar lastig haha. Maar deze soort zou ik er graag in willen.
                                Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                                Vergeet niet te kijken op mijn site!
                                http://birdbreeder.simpsite.nl/

                                Opmerking

                                Working...
                                X