Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwgrijs roodstaartje (Estrilda caerulescens) - Lavender waxbill

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Hoi Birdbreeder,

    Ik denk niet dat je het wil gokken dat ze perongeluk de winter onverwarmd net niet halen
    Er is lastig aan te komen en goedkoop zijn ze ook al niet.
    Verder volg ik het even want ik had ze ook op het lijstje staan.
    Ik ga in maart/april eerst nieuw nachthok bouwen.
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #17
      Ze komen dan gewoon in een kamer waar het niet vriest hoor haha. De kapoetsen en columbia sijzen zitten hier ook en kunnen het prima aan.
      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
      Vergeet niet te kijken op mijn site!
      http://birdbreeder.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #18
        Beste

        Ben hier niet heel erg actief maar toevallig las ik deze topic.

        Deze vogels heb ik al een aantal jaren en de afgelopen 2 jaar is het bij mij niet gelukt om ze te kweken.
        Het jaar daarvoor ging het wel goed met een stuk of 15 jongen.
        Helaas had ik die jongen allemaal verkocht.

        Er zijn er de afgelopen jaren bijna of helemaal niet gekweekt bij mijn weten.

        Ga het dit jaar weer proberen met een 5 koppels in de binnen/buitenvoliere met een kleine kolonie van 2-3.
        Dit ging bij mij het beste 3 jaar geleden.

        Probeer dan in de zomer ook heel veel fruitvliegjes te kweken.
        Verder krijgen ze als bijzonders foniopaddy,pinky's,gekiemde zaden[gewoon tropen],meelwormen[heel/levend] en trosgierst.

        Geluk is ook een belangrijke factor.

        Er is weer zat import beschikbaar en daar zitten ook goede bij.
        Als er niet te veel in een hok zitten kan je nog wel wat betere vogels uitkiezen.
        Of je dan een koppel heb is onwaarschijnlijk dus kan je beter een stuk of 8 vogels kopen en dan dna laten sexen.
        Ja,dat is een boel geld.
        Maar geringde,gekweekte,natuurbroed en gesexte vogels ga je waarschijnlijk niet vinden.

        succes.

        M.vr.gr.Evert-jan

        Opmerking


        • #19
          Misschien een idee om dan met enkele mensen een groepje vogels te kopen? Ik heb helaas niet het geld liggen om in ene een stuk of 8 vogels te kopen.

          Opmerking


          • #20
            groetjes
            Heidi

            Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

            Opmerking


            • #21
              Wat kosten de blauwgrijze roodstaartjes op dit moment eigenlijk? Heb ze wel eens voorbij zien komen voor 150 euro per koppel. Is dat nog steeds de huidige marktprijs?

              Op zich is het een optie om meerdere mensen 8 stuks te kopen. Uiteraard moet je dan wel dna opvragen. Stel dat je dit met 4 mensen besluit te doen, dan bestaat de kans dat er meer mannen dan poppen bijzitten en iemand geen koppel heeft.

              In mijn ogen is het eenvoudiger dat bijvoorbeeld 4 mensen een koppel aanschaffen, uiteraard obv van DNA. Als dan blijkt dat de koppels niet blijken te klikken kan je altijd besluiten onderling de partners te ruilen. Met hen kan je ook ervaringen uitwisselen met betrekking tot voeding, huisvesting, etc. Ook kan je met elkaar de eventuele jongen, met voorrang tov buitenstaanders, doorverkopen/ruilen.

              Een voorbeeld om het wat inzichtelijk te maken... 4 mensen kopen allemaal afzonderlijk 1 koppel (met dna test) waarmee zij natuurbroed gaan kweken. Telefoonnummers en (email) adressen zijn bij elkaar bekend. In bijvoorbeeld een whatsapp of mailgroep wisselen zij ervaringen uit. Als er een aantal mensen een niet klikkend koppel hebben, wordt er onderling geruild. Mochten er jongen worden gekweekt dan worden deze eerst aangeboden aan de leden van de groep tegen een vooraf vastgestelde prijs van 75 euro per stuk (uitgaande van een prijs per koppel van 150 euro). Als er geen belangstelling is van leden binnen de groep, mogen deze jongen pas worden aangeboden aan de markt. Een aanvullende voorwaarde is, wat mij betreft, dat iedereen die lid van de groep is minimaal 2 kweekseizoenen probeert met deze vogels probeert te kweken. Hiermee voorkom je dat mensen na een eerste teleurstelling gelijk afhaken. Idee?
              Bekijk mijn vogels op:

              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

              Opmerking


              • #22
                Beste

                Kan je net zo goed allemaal lid worden van de Scap en daar meedoen aan een kweekgroep.

                Wat doe je met uitval die onvermijdelijk gaat komen?

                Verwacht dat er dan niemand jongen gaat krijgen want je kan niet zien of het klikt.

                Nesten bouwen doen ze toch wel want ze maken slaapnesten.

                Denk dat €150,-/koppel wel redelijk goedkoop is met dna;maar waar vind je die?

                M.vr.gr.Evert-jan

                Opmerking


                • #23
                  Je zou ook gewoon als je de ruimte hebt en een grote beplante voliere een stuk of 8 kopen en deze bij elkaar als kolonie gooien en zien wat er gebeurt. De vogels zoeken zelf hun partner uit en je hoeft niet perse DNA te doen. Maar het idee zint me wel Hans! Zelf gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar import puur omdat ik ze toch in een grote beplante voliere gooi waar ze dus niet zoveel stress ervaren en je hebt nieuw bloed.
                  Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                  Vergeet niet te kijken op mijn site!
                  http://birdbreeder.simpsite.nl/

                  Opmerking


                  • #24

                    Opmerking


                    • #25
                      DNA zou ik gewoon doen. Dat zijn ook de kosten niet meer tegenwoordig. Ik heb t laatst gedaan voor wat oranjekaakjes en was nog geen tientje per vogel kwijt. Dan heb je gewoon zekerheid. Persoonlijk vind ik dat prettig

                      Opmerking


                      • #26
                        Wat mosje zegt klopt, via de scap kom je makkelijker met mensen in contact.
                        Het lijkt mij beter om bij een bestaande kweekgroep aan te sluiten.
                        Al is het maar om informatie te delen.
                        Bij eventueel uitval of geen klikkend koppel heb je dan ook sneller een oplossing gevonden.
                        Werkt wel heel prettig moet ik zeggen.
                        En je krijgt er veel leuke contacten door.
                        Groeten, Ben

                        Opmerking


                        • #27
                          Als je je aansluit bij de scap zul je vermoedelijk daar ook de vogels vandaag krijgen, waardoor je op den duur in die groep alleen maar inteelt zult hebben. Het zelf opzetten van een volledig nieuwe groep is niet zo verkeerd idee hoor.
                          Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                          Vergeet niet te kijken op mijn site!
                          http://birdbreeder.simpsite.nl/

                          Opmerking


                          • #28
                            Ik heb een handelaar gecontacteerd en hij heeft meerdere koppels zitten die ongeringd zijn. Ze zijn 130 euro per koppel en er zit geen DNA bij omdat meneer beweerde dat je bij een blauwgrijsroodstaartje vrij makkelijk kunt zien wie de man en de pop is. De pop heeft namelijk een grijze kont en de man een zwarte kont. Ik weet natuurlijk niet of dit waar is. Ik heb ook nog gevraagd of de vogels toevallig import waren maar hier gaf hij geen antwoord op waardoor ik er vanuit ga dat dit het geval is. Ook heb ik gevraagd of er iets van de prijs per koppel af kon als we meerdere koppels tegelijk zouden kopen waarop hij aangaf dat dit mogelijk is. Misschien is dit iets?
                            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                            Vergeet niet te kijken op mijn site!
                            http://birdbreeder.simpsite.nl/

                            Opmerking


                            • #29
                              Het bedrag van 150 is een bedrag wat ik een tijdje terug voorbij zag komen. Heb geen idee van de prijs van een koppel? Iemand die mij dat wel kan vertellen? Waar moet ik aan denken?

                              Zal eens kijken op site SCAP.
                              Bekijk mijn vogels op:

                              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                              Opmerking


                              • #30
                                De handelaar in Ochten vraagt 120 euro voor een koppel (zonder DNA).

                                Opmerking

                                Working...
                                X