Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ontlasting van de kanaries

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    beste euphonia .

    daar het de vogels betreft die in de buiten voliere zitten .
    was het verwarmt zetten niet mogelijk wel is er een extra warmte lamp geplaatst.
    maar door het slechte weer en de koude zijn er dus 3 uitgevallen .
    de vogels kon ik helaas niet binnen zetten .
    in het voorjaar maar eens kijken hoe en wat verder met deze voliere .
    ik zit er over te denken deze voliere plat te gooien en een nieuwe te bouwen .
    met een extra groot nacht verblijf waar ik een extra stroompunt in zet .
    en hier ook een evt kachel en licht inzet .
    mocht het weer eens mis gaan dat ik de vogels dan in het verwarmde nacht verblijf kan houden .
    de ruimte is er maar wel beperkt .

    beste Hansv .

    je er waren idd 5 vogels die er echt slecht aan toe waren .
    2 zijn er toch nog redelijk goed oven op gekomen .
    voor die 3 kwam redding helaas en erg spijtig toch iets telaat .
    dit vind ik wel erg jammer
    Last edited by rudyp; 19-01-2017, 10:51.

    Opmerking


    • #32
      kanaries op zich zijn redelijk winterhard, die zou je niet hoeven bijverwarmen.

      maar als je in het binnenhok een beetje verwarmd, kunnen ze daar als ze willen, zich warmen.

      maar mijn ervaring is dat de meeste vogels, hoe warm of hoe koud, altijd op de zelfde plek overnachten.

      en dat daarom bijverwarmen overbodig is.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #33
        kijk dat is dan wel weer goed nieuws .
        dat ze toch goed winter hard zijn .

        verder zoals het nu gaat is het weer prima .
        de mannen in de buiten voliere zingen weer .
        en zijn niet meer lusteloos maar erg druk .
        fluiten goed en zien er weer steeds beter uit.
        ook de popjes zijn weer vrolijk .

        en het gaat ze weer beter .

        hierbij dank ik iedereen voor hun bijdrage .
        heeft me goed geholpen.
        thanks.

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door rudyp Bekijk Bericht
          dankjewel euphonia .

          dit ga ik aan anton vragen voor na de kuur .
          yakult etc zou ik ook niet weten hoe en wat ivm lactose de suikers kunnen iig geen kwaad .


          nu dag 3 van de kuur lijkt er op dat de kuur aanslaat maar geduld hebben .
          kijken hoe het gaat over paar dagen .

          wat opvalt is dat ze wel meer levendiger worden en de mannen meer gaan fluiten .
          Hoe gaat het nu? Wat zei Anton over de pro-biotica?

          Opmerking


          • #35
            sorry voor de zeer late reactie .

            ik heb megabactin met prebioticum gekregen .
            yakult kan ook alleen dan wel verdund met water .

            de vogels maken het nu een stuk beter en knappen langzaam op .
            ik had eerder en sneller herstel verwacht .
            maar na de kuur werden er toch weer vogels ziek .

            wat ik raar en vreemd vond .
            alles gedaan om het te voorkomen bleek toch niet geheel goed te zijn geweest .

            dus heb ik een andere kanarie kweker bij mij thuis gehad en hebben we gezocht .
            naar een oplossing .

            deze kwam uit een onverwachte hoek .
            het probleem bij de vogels komt mede door de huisvesting de voliere is niet goed. te vochtig en tochtig en het vuilnis van de buren achter mijn hok.
            dus de vogels nu een week in een kleinere binnen voliere gezet .
            en prompt dat de vogels zich hier beter voelen en sneller opknappen .
            een voliere probleem waardoor de vogels voer van de grond aten .dus gisting.
            hierdoor dus steeds ziek werden gegiste vogelzaden etc .
            waar ik eerst niet goed naar gekeken had .

            probleem lijkt nu goed onder controle te zijn .
            de vogels krijgen nu 3 x per week megabactin voor hun darmen .
            de hangende vleugels gaan langzamer hand weer de goede richting op .
            de vogels zitten niet dik meer .

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door rudyp Bekijk Bericht
              ...ik had eerder en sneller herstel verwacht. maar na de kuur werden er toch weer vogels ziek...
              Het geen betekend dat je met een dubbel probleem te maken heb. Een bacterie EN een schimmel/gist.

              Oorspronkelijk geplaatst door rudyp Bekijk Bericht
              ...de voliere is niet goed. te vochtig en tochtig ... dus gisting...
              Eerst wil ik graag opmerken dat ik het van karakter vind getuigen dat je de situatie ter plekke openbaar maakt, veel mensen zouden dit onder "de pet" houden.

              Had ik al geschreven Mega bacterie? heb je daar de mest ook op laten onderzoeken. Mega bacterie wordt in de hand gewerkt door o.a. gebruik van antibiotica, vochtige leefomgeving, en vergiste/half weggerotte zaden die opgegeten worden.

              Vogels welke Mega bacterie hebben knappen vaak op tijdens het gebruik van antibiotica om vervolgens weer zwaar ziek te worden als de kuur afgelopen is waarbij de dood van de vogel vaak aan de orde is. Een onderzoek van mest naar Megabacterie kost doorgaans een 15 Euro.

              Opmerking


              • #37
                je hebt helemaal gelijk euphonia .

                ja hoe moet ik het uitleggen ivm de voliere een ieder die zich ervoor schaamt deze fout zo te maken .
                ik ben een open boek.
                maar ook met achter liggende gedachte dat een ander er ook iets aan heeft .
                we zijn mensen en maken fouten ook ik maak die en heb ze gemaakt .
                niet voor herhaling vatbaar .

                alles lijkt nu onder controle .
                het hok waar ze nu zitten is kurk droog weinig tocht en geen voer op de grond .

                verder werd er door de kweker die me geholpen heeft Roni te gaan gebruiken .
                ik weet niet of dit helpt maar nooit geschoten is altijd mis .
                is goed voor de darmflora hij heeft en gebruikt het ook met goed resultaat .

                en verder heel veel gaan leren omtrent de vogels

                nu is het dus een kwestie van goed opletten op de vogels en ze veel rust geven .
                en natuurlijk heel goed schoonhouden en ff geen groen voer oid geven wel wat eikracht.

                en het komende voorjaar de voliere afbreken en een nieuwe plaatsen .
                die wel aan de eisen van de vogels voldoet tocht en vocht vrij indien zoveel mogelijk .

                Opmerking


                • #38
                  Die Roni is een pro-biotica. Ik gebruik het zelf niet maar het schijnt goed te werken op o.a. de darmen en het immuunsysteem.

                  Opmerking


                  • #39
                    dan toch maar ff wat Roni gaan gebruiken .
                    lijkt mij een juiste oplossing voor de problemen .

                    en natuurlijk mijn dank euphonia je zat bij het juiste prognose .
                    ben weer op de goede weg .

                    Opmerking


                    • #40
                      De eer gaat naar u. Er is hier namelijk goed gehandeld door de mest te laten onderzoeken door een dierenarts. Vaak gaan mensen niet gehinderd door enige kennis lopen smijten met allerlei medicijnen waarbij de vogels nog zieker worden of zelfs overlijden. Nu is er naar aanleiding van een onderzoek gehandeld en dat is de enige juiste manier.

                      Opmerking

                      Working...
                      X