Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bas en Kerst mijn Bichenow Astrilde vogeltjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #61
    Inderdaad, als ik de aandacht van de ene heb is de andere gefrustreerd en reageert agressiever naar de andere toe. Ik zal hiermee beginnen. In de zetel zitten een tros gierst op schoot en rustig afwachten. Verder niets. Gegarendeerd een zal dichterbij komen en de andere volgt. Dit herhalen tot ze het echt gewoon vinden. Dan kan ik. Een stap verder gaan. Bv gierst op hand.

    Opmerking


    • #62
      Nog een foto van een paar dagen geleden.

      [IMG][/IMG]

      Opmerking


      • #63
        Hoe verloopt dat tamworden en hoe reageren ze op de nieuwkomers ? Zie hier Vogelnieuws :

        En hoe reageren de Bichenow's op die nieuwkomers. Eergisteren verrast dat ze nieuw geluid hoorden. En beiden waren erg stil.
        Gisteren. Ze negeerden de grote kooi. Vlogen rond met een oog op die kooi. Ze vroegen s'avonds meer mijn aandacht zoals Ze vlogen en ik moest hen proficiat 'toeroepen en wensen, op zachte goedkeurende toon'
        Vandaag opvallend beiden vlogen rond. Vroegen mijn aandacht en Kerst komt echt nog dichterbij. Hij durft nog niet te landen. Kerst ging zelfs een stap verder. Hij landde op de nieuwe kooi. Keek met een oog tussen de tralies en 'sprak' en zachtjes aan. De zebra's waren plots met stomheid geslagen. Durft nu haast te wedden dat het Kerst was die hen met dat ene piepgeluid uitdaagden.
        Bas is nog niet tot bij hen geweest. Maar keek van binnenin de kooi naar wat Kerst durfde.
        Ziezo. Dat zijn de laatste nieuwtjes.

        Opmerking


        • #64
          Tot nu oe verloopt alles goed. Ze nemen nu een bad. Ik heb hen eerst met watersproeier nat gemaakt. Ze waren eerst. Waterbaasd en dan begonnen ze vleugelklapperen en zich schoonmaken zoals het hoort. Heb het slechts tweemaal moeten doen en dan namen ze spontaan een bad. Ze hebben allen de waterfles ontdekt. Nu zijn ze volop de grote ruimte aan het verkennen. Ze maken wel meer lawaai en zijn iets wilder dan de Bichenow's. Dezen durfden in het begin niet naar buiten. Dus zorgde ik ervoor eens het kooitje van de zebravinken weer dicht dan mochten de Bichenow's nog verder vliegen. Kerst is de grote durven. Bas is zoals altijd voorzichtig. Hij kijkt eerst of ze vastzitten voor hij naar buiten gaat. Nu vandaag kregen ze bezoek van de grijsbruine Filou(wildkleur). Ze verkende hun kooi en wonder bij wonder Bas toonde begeleide haar. Kerst hield het in het oog. Hopelijk blijft het zo. Anders doe ik echt eentje weg. Soms vraag ik me af of Thee wel niet gelijk heeft. Dat ik allemaal popjes heb.

          Opmerking

          Working...
          X